Enigmele istoriei: Ford Mustang cu motor longitudinal-central?

Este posibil ca prima generație Ford Mustang să fi avut și o variantă cu motor central, dezvoltată în paralel cu mașina de serie?

Iată o imagine care sugerează că da. Un Ford Mustang cu motor amplasat longitudinal-central elaborat în departamentul de dezvoltare al mărcii din Detroit? Așa ceva nu a existat niciodată – cel puțin teoretic!

Desigur, cu excepția câtorva concepte destinate să ademenească vizitatorii pe la saloanele auto și să verifice reacția publicului pentru o eventuală generație viitoare. Exemplare artizanale de mid-engined Mustang există, însă Ford, din momentul în care a aprobat programul GT40 (motor longitudinal-central) pentru a înfrunta în plan competițional pe Ferrari, a exclus implicit varianta unui Mustang într-o configurație similară. Și totuși…

Aceste imagini datate 2 mai 1966 și publicate de Ford Performance pe site-ul propriu arată că, la un moment dat prin a doua parte a anilor 60, s-a lucrat la un Ford Mustang cu motor central. Faptul este surprinzător, ținând cont că Mustang trebuia să fie un „pony car' abordabil și relativ simplu din punct de vedere tehnic (mașina reală a debutat cu tamburi de frână la toate roțile și punte rigidă cu arcuri cu foi în spate). Compania însăși, prin intermediul cronicarului său John Clor, a admis oficial că nu-și mai amintește despre ce este vorba.

Profilul mașinii din imaginile de față aduce cu al conceptului Mach 2 din cele două imagini aflate în coada galeriei noastre (prezentat în 1967, consolă spate scurtă, atipică pentru designul american, reține atenția), însă elementele de caroserie vizibile aici sunt clar definite în stilul tipic Mustang. Macheta la scară naturală vizibilă în planul secund al imaginilor ar putea reprezenta desginul definitiv. Din păcate, cei de la Ford spun în prezent că nu au nicio informație despre vreun prototip complet care să arate astfel. Oarecum stânjenitor, să te trezești cu o astfel de engimă în propria ogradă.

Adaugă un comentariu