EuroNCAP spune că sistemele de frânare automată de urgență au redus accidentele cu 38%

EuroNCAP împreună cu divizia australiană ANCAP au publicat rezultatele unui studiu care a vizat eficiența sistemelor de frânare automată de urgență. Așa cum probabil ați intuit, subiectul în cauză face referire la sistemele capabile să acționeze frânele unui autovehicul în momentul în care acesta detectează un impact iminent.

Conform raportului publicat de cele două entități, sistemul de frânare automată de urgență a reușit să reducă numărul acestor tipuri de accidente cu 38%, însă nu există o diferență semnificativă față de evenimentele petrecute în zona urbană, la viteze mai mici de 60 km/h sau în cea rurală, la viteze mai mari de 60 km/h.

Noua tehnologie de siguranță a devenit din ce în ce mai folosită de constructori, iar vehiculele dotate cu acest sistem au fost implicate în 38% mai puține accidente decât mașinile care nu aveau în dotare un astfel de sistem. Așa cum probabil știți, tehnologia folosită de constructori are la bază o serie de senzori care în momentul în care detectează un pericol real, iar șoferul nu este atent, reacțiile acestuia fiind nule, acționează sistemul de frânare al mașinii. Însă, acest lucru nu se întâmplă decât după ce șoferul a fost avertizat vizual și prin semnale audio. Marea majoritate a sistemelor de frânare de urgență sunt capabile să funcționeze până la viteze de 30 km/h sau 50 km/h.

Sursa | EuroNCAP

Adaugă un comentariu