Ferrari 488 Challenge EVO rămâne un exercițiu impecabil de aerodinamică

Dacă Ferrari 488 Pista este cel mai puternic V8 fabricat vreodată în Maranello, noul 488 Challenge Evo plusează cu aerodinamica.

Citește și:

Ferrari F8 Spider – 720 CP şi o viteză maximă de 340 km/h

Ferrari dă în judecată un client, din cauza pozelor lui de pe Instagram

Orice nouă apariție de la Ferrari este primită cu maximum de interes, în primul rând pentru că orice nou model reușește să fie mai frumos decât anteriorul. În cazul lui 488 Challenge Evo, însă, frumusețea se trage din modul armonios în care funcția dictează forma.

Pentru că, pe circuit, lupta nu se dă în frumusețe, ci în timpi. Iar producătorii care se înscriu în competiții trebuie să exploateze la maximum atât motorul/transmisia, cât și șasiul și aerodinamica.

Și modelul GT3 488 Challenge Evo tocmai a primit îmbunătățiri considerabile la acest capitol. Partea frontală dispune acum de o nouă grilă, un splitter redesenat și admisii mai generoase; toate modificările i-au adus alergătorului italian cu 30% mai multă forță de apăsare decât înainte. Pe puntea spate câștigul este și mai mare: 50%, comparativ cu versiunea anterioară. Acestea au fost obținute prin adoptarea unui nou eleron, în timp ce spoilerul și difuzorul spate au fost redesenate.

Lista de modificări pe care 488 Challenge Evo le-a primit nu se rezumă doar la caroseria acestuia: diferențialul spate a fost îmbunătățit, iar sistemul de tracțiune a fost recalibrat. La pachet vin atât anvelopele mai late, cât și sistemul de frânare.

Nu au fost împărtășite informații despre ansamblul propulsor al lui 488 Challenge Evo; ultima oară când a am auzit de el, V8-ul de 3,9 litri livra 661 de cai-putere și 760 de Newtoni-metru. Înainte de acest upgrade, 488 Challenge se lăuda cu performanțe impresionante pe circuit: era cu o secundă mai lent pe Fiorano decât FXX-K și cu patru secunde mai rapid decât LaFerrari. Suntem curioși cu cât s-au îmbunătățit acestea după modificările primite.

Adaugă un comentariu