Până la urmă au făcut-o: a fost lansat Ferrari Purosangue, vehicul fără precedent în oferta mărcii. Oficial, nu l-a numit nimeni „SUV”.

Ferrari Purosangue a fost prezentat în premieră mondială la Pisa, în vecinătatea celebrului Teatro del Silenzio. Este primul automobil cu patru portiere și patru locuri full-size din istoria de 75 de ani a mărcii din Maranello. Este și primul Ferrari cu proporții și configurație de crossover-SUV – așa considerăm noi.

Trebuia să se întâmple asta pentru că miza era enormă. Rând pe rând, producătorii cu tradiție venerabilă în materie de mașini sport au cedat și au lansat vehicule asimilabile genului crossover-SUV, atât de apreciate în vremurile noastre pentru spațiu, confort și statura dominatoare. Fenomenul a început cu Porsche, au urmat Jaguar, Bentley, Aston Martin, Maserati și Lamborghini (nu neapărat în această ordine). Începând din toamna anului 2022, galeria mărcilor sportive prin definiție care au „părăsit incinta' sportivității tipice s-a extins cu Ferrari.

Este lesne de observat că Ferrari Purosangue se dorește a fi cel mai sportiv exemplu al genului. Motorizarea sa V12 aspirată este montată longitudinal în spatele punții din față, soluție asimilabilă celei din segmentul clasic GT. A rezultat o repartiție față/spate foarte bună a masei, în proporție de 49/51%. Cât despre prestațiile motorului, notăm o putere maximă de 725 CP și disponibilitatea încă din plaja inferioară de turație (2100 rpm) a unui procent 80% din cuplul maxim – altfel, acesta fiind de 710 Nm la 6250 rpm.

Nu lipsesc artificiile tehnologice avasate ținând de construcția ușoară și de obținerea unor caracteristici dinamice și aerodinamice de referință (cel puțin pentru segmentul respectiv de piață). Sistemul de direcție acționează asupra tuturor celor patru roți, iar caroseria de tip autoportant are pavilionul din material compozit cu fibre de carbon (ultraușor, avantajând obținerea unui centru de greutate al mașinii coborât).

Ferrari Purosangue este capabil de accelerații demne de lumea supersportivelor, ajungând de la 0 la 100 km/h în 3,3 s și de la 0 la 200 în 10,6 s. Ambianța sonoră generată de motorizarea V12 aspirată îi va fermeca pe cei mai exigenți ascultători. Mai mult decât în cazurile altor modele Ferrari, la bordul lui Purosangue a fost integrată o gamă largă de elemente de confort, alcătuind o dotare standard cuprinzătoare (sistemul audio hi-fi Burmester este inclus). Numeroasele dotări opționale invită la o personalizare fină a mașinii, pe listă intrând și noua tapițerie Alcantara realizată din poliester reciclat certificat.

Adaugă un comentariu