Ford lanseaza noul Transit, o utilitara cu peste 450 de configuratii disponibile

Ford incepe anul 2014 cu lansarea noului Transit. Aceasta face parte din gama cu acelasi nume, ce mai are in componenta si modelele Transit Courier, Transit Connect si Transit Custom. Daca vi se pare ca un automobil cu o lista de optionale lunga este greu de configurat inseamna ca nu ati vazut vreodata ce inseamna alegerea potrivita in materie de utilitare. Noul Ford Transit este un model care are peste 450 de variante si este incredibil de flexibil in ceea ce priveste diversitatea caroseriilor, ampatamentelor si tipuririlor de tractiune oferite.

Ford Transit este oferit cu un singur motor diesel, cu o cilindree de 2,2 litri, disponibil in trei trepte de putere: 100 CP, 125 CP si 155 CP. Toate versiunile indeplinesc standardele de poluare Euro 6 si sunt dotate standard cu o cutie manuala cu 6 trepte. Pentru tractiune exista tot trei optiuni, Transit putand avea tractiune fata, spate sau integrala, in functie de necesitatile fiecarui client. Pana aici totul pare destul de simplu, dar cand vine vorba de caroserie totul se complica. In functie de necesitati, exista caroserii cu doua, trei sau chiar patru ampatamente diferite, cu doua inaltimi pentru plafon diferite , trei lungimi diferite si cu sarcini utile ce variaza intre 2,9 si 4,7 tone. Volumul maxim de incarcare este de 15,1 metri cubi.

Comparand cu modelul precedent, Transit este poate transporta un volum mai mare cu 10% la versiuni echivalente. In plus, este mai lung, mai inalt, are usi mai inalte (cu 100 mm) si mai late (cu 25 mm), iar in versiunea cea mai mare incap de acum patru euro paleti.

Pentru a face totul si mai practic, noul Transit integreaza solutii ce fac utilizarea cotidiana mai simpla. De exemplu, podeaua are o forma ce permite incarcarea si curatarea usoara, in peretii laterali exista prinderi speciale, spatiile importante sunt iluminate cu LED-uri, iar gura de incarcare este captusita cu un material aderent pentru a prevenii alunecarea accidentala in conditii de umiditate.

In ceea ce priveste confortul soferului si al pasagerilor, noul Transit ofera mai mult spatiu pentru genunchi cu 30 mm in spate, dar si un nivel de spatiu mai generos la nivelul capului, iar pasagerul fata are mai mult loc pentru picioare. De asemenea, directia este setata pentru o senzatie mai apropiata de cea a unui automobil, volanul ofera multiple posibilitati de reglare, iar parbrizul este de dimensiuni mai mari pentru o mai buna vizibilitate.

Si in materie de siguranta, noul Transit depaseste barierele conventionale din clasa. Sistemul ESP este standard si include sisteme precum Curve Control, Roll Stability Control, Traction Control, Torque Vectoring Control, Trailer Sway Control, Hill Start Assist sau Load Adaptive Control, fiind mai complex decat sistemele prezente la un automobil. In plus, Transit poate fi echipat cu o serie de sisteme de asistenta activa precum: pilot automat adaptiv, asistent pentru pastrarea benzii, senzori de presiune in pneuri si Ford Sync pentru asistenta de urgenta.

Productia noului Transit va incepe in primavara, iar pentru piata europeana va fi realizata in fabrica Ford din Turcia, de la Kocaeli.

Pentru mai multe detalii si impresii despre cum se conduce citeste revista Auto Bild, nr. 5/2014.

 

 

Adaugă un comentariu