La 55 de ani după debut, noua generație Ford Mustang Shelby GT500 vine să-și revendice supremația printre mașinile sport americane.

Parcă într-o mai mare măsură decât în cazul generațiilor precedente, noul Ford Mustang Shelby GT500 vine cu un design foarte frumos personalizat și integrat în ideea de origine a mașinii. Bineînțeles, pentru că legendarul Shelby nu mai este printre noi, de punerea la punct a mașinii s-a ocupat departamentul Ford Performance.

Prima generație Ford Mustang Shelby GT500 a apărut în 1967, anul în care Ford a ocupat complet podiumul celebrei curse de 24 de ore de la Le Mans. Pentru a marca momentul, Shelby a modificat deja modificatul model Mustang Shelby GT350, transformându-l în GT500. Acel motor V8 de 7,0 litri (428 Cu.in) și 355 CP aflat sub capota lui 67 GT500 se apropia tehnic mult de una dintre motorizările dezvoltate atunci pentru cursele de anduranță în vederea echipării mașinilor de competiție Ford GT40.

55 de ani mai târziu, proaspăt-lansatul 2022 Ford Mustang GT500 Shelby are sub capotă o motorizare V8 de 5,2 litri supraalimentat capabil să furnizeze 760 CP la 7300 rpm, cuplul său maxim atingând 847 Nm la 5000 rpm. Foarte interesant aici este că supraalimentarea vine la un loc cu un regim de turație maxim neașteptat de ridicat – aici regăsim inspirație competițională autentică. La nivelul transmisiei, avem de-a face cu o cutie de viteze nouă, cu dublu ambreiaj și 7 trepte. Pentru că avem aici și o cifră aniversară, 2022 Ford Mustang GT500 Shelby este propus și într-o ediție limitată, numită Heritage.

Cât despre performanțe, sunt de așteptat o accelerație de la 0 la 100 km/h în 3,7 s și o viteză maximă de aproximativ 290 km/h. La consum și emisii, 2022 Ford Mustang GT500 Shelby bate cam tot ce mișcă pe roți prin Europa (un fel de-a spune, desigur): consum mediu de 16,7 l/100 km, nivelul emisiilor de CO2 atingând 393 g/km. La americani, prețul de bază oficial se situează la 72.900 de dolari.

Adaugă un comentariu