Gabaritul noii serii de SUV-uri Rivian R2 este destul de mare, deși la baza sa se află platforma „mid-size” a mărcii americane.

Dublă lansare pentru marca americană la acest final de săptămână: SUV-ul cu amprentă premium Rivian R2 și crossoverul hatchback Rivian R3 au venit să extindă oferta Rivian. Totuși, cariera lor comercială va demara abia în 2026. Ceva oarecum ciudat: Rivian R2 este mai mare în dimensiuni decât Rivian R3, deși cifra din indicativul său este mai mică.

Rivian R2 este, la rândul său, mai mic decât impozantul Rivian R1S, lungimea sa măsurând 4715 mm. Cât despre ampatament, acesta măsoară 2935 mm. Înfățișarea mașinii îmbină elemente premium clar puse în evidență cu o abordare generală minimalistă, curată, care trimite la ideea de lux funcțional dincolo de cel estetic. Pe undeva, profilul duce cu gândul la LR Discovery 3, iar stilul pe care l-au materializat cei de la Rivian sub forma lui Rivian R2 ne face să me gândim că britanicii au ratat niște perspective frumoase atunci când au renunțat la explorarea în continuare a temei respective. Consola spate relativ lungă și montantul C masiv sunt ușor de remarcat ca argumente la ceea ce am notat mai sus.

Impresionează plăcut și tratarea interiorului, în care simplitatea formelor se îmbină cu calitatea ridicată a materialelor și cu o rafinată abordare cromatică în genul ton pe ton. Bineînțeles, elementele de comandă digitale și ecranele mari sunt la ele acasă pe planșa de bord a lui Rivian R2. Se pare că producătorul are de gînd să furnizeze pentru seria Rivian R2 și numeroase accesorii cu caracter outdoor, asemenea unor mărci cu tradiție în tema 4×4 trekking, cum ar fi Jeep sau Land Rover.

Cât despre platforma „mid-size' utilizată la seria Rivian R2 și pe care Rivian mizează totul pentru a-și dezvolta impetuos oferta și cota de piață, aceasta primește un pachet de baterii cu 4695 de celule, oferind o capacitate și o densitate energetică respectabile. Sunt de așteptat autonomii reale de ordinul a 480 km. Platofrma poate fi configurată în manieră „single-motor' (un motor amplasat la puntea din spate), „dual-motor' (câte un motor la puntea din față și din spate) sau „tri-motor' (un motor la puntea din față, două motoare la cea din spate). Din partea versiunii de top este de așteptat o accelerație de la 0 la 96 km/h (60 mph) cu durata sub 3 s.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare