Gama de motoare noua la Volvo

Volvo isi schimba gama de motoare cu o gama construita in-house, numita E-Drive. Pentru inceput, Volvo va prezenta la Frankfurt trei versiuni ale noii familii cu patru cilindri, avand cilindreea de 2 litri. Acestea vor debuta in S60, V60 si XC60.

 

Motoarele din noua gama E-Drive sunt atat in versiuni diesel cat si pe benzina. Spectrul de putere pentru diesel este cuprins intre 120 si 230 CP in timp ce motoarele pe benzina vor livra intre 140 si 306 CP. Motoarele sunt in asa fel concepute incat pot fi adaptate pe modele cu tehnologie Plug-In.

Noua gama inlocuieste toate propulsoarele precedente inclusiv pe cele de origine Ford si va fi construita in uzina Volvo din Skovde, Suedia.

 Mai multa putere si 30 % mai economice

Primele modele care vor profita de noile motoare sunt S 60, V60 si XC60. Cea mai puternica varianta se numeste T6 si dezvolta 306 CP gratie supraalimentarii duble cu turbo si compresor. Apoi va mai fi disponibil T5 cu turbo, de 245 CP si turbodieselul D4 cu 181 CP.

T5 si D4 vor fi disponibile din toamna si pe V70, XC70 si S80. Transmisia se va realiza prin intermediul unei cutii manuale cu 6 trepte imbunatatita sau al uneia atuomate cu 8 trepte complet noi. In comparatie cu motoarele actuale cu 6 cilindri, noile propulsoare sunt mai puternice, mai usoare si mai compacte. De asemenea, acestea sunt mai economice cu un procent intre 10 si 30% fata de cele vechi.

Dieselul dispune de un nou sistem de injectie denumit i-Art care asigura o presiune de injectie de pana la 2500 bar. In plus, comparativ cu vechiul motor, fiecare injector dispune de senzor de presiune pentru un mai bun control al presiunii de injectie.

 

Proiectate de la inceput si pentru adaptare la propulsie hibrida

Motoarele din gama E-Drive sunt proiectate si pentru adaptarea la propulsie hibrida, astfel ca se poate integra usor un starter generator. Datorita dimensiunilor compacte ale motorului, un motor electric poate fi plasat si in compartimentul motor din fata. La viitoarele modele hibride, bateriile vor fi plasate intre cele doua punti pentru o distributie mai buna a maselor si un centru de greutate mai coborat.

 

Adaugă un comentariu