Grupul coreean format din Kia și Hyundai revoluționează transmisia vehiculelor electrice prin sistemul Uni Wheel

Kia Corporation și Hyundai Motor Company au prezentat sistemul universal de transmisie (Universal Wheel Drive System) – denumit „Uni Wheel' – la evenimentul „Uni Wheel Tech Day' din Seul, Coreea de Sud. Această schimbare de paradigmă privind tehnica transmisiei va revoluționa proiectarea viitoarelor sisteme de propulsie.

„Uni Wheel' este un angrenaj de transmisie integrat funcțional în zona roții care îmbunătățește dramatic spațiul disponibil pe amprenta platformei unui automobil electric (EV) prin mutarea componentelor principale ale sistemului de transmisie în spațiul liber din butucul fiecărei roți. Procedând astfel, Kia și Hyundai Motor au proiectat o structură complet nouă pentru sistemul de propulsie.

În automobilele cu motor cu ardere internă (ICE), puterea este transmisă de la motor prin transmisie și către roți prin planetare și cuplajele mecanice al acestora. La automobilele electrice actuale, motorul și cutia de viteze sunt înlocuite cu un motor electric și un angrenaj reductor, dar metoda finală de transmisie la roți rămâne aceeași.

Sistemul „Uni Wheel' deschide noi posibilități și permite o configurație cu podea plată prin deplasarea reductorului tipic automobilelor EV în interiorul butucului roții, amplasând un motor individual compact aproape de fiecare roată și reducând lungimea arborilor de transmisie.

Configuarția aceasta eliberează mult mai mult spațiu interior în comparație cu sistemele de propulsie electrice tipice, permițând viitoare produse de mobilitate optimizate pentru diverse utilizări, cum ar fi automobilele PBV (Purpose Built Vehicles).

„Suntem încântați să prezentăm idei inovatoare care ar putea schimba jocul pe viitoarea piață a mobilității', a declarat Jongsool Park, Senior Fellow la Institute of Advanced Technology Development of Hyundai Motor Group. „Vom perfecționa tehnologia, astfel încât clienții să poată experimenta mobilitatea într-un mod complet nou și diferit.'

Sistemul „Uni Wheel' folosește o nouă configurație pentru angrenajul final de transmisie, constând dintr-o roată dințată în centru, patru roți dințate cu pinioane pe fiecare parte și o roată dințată inelară care înconjoară acest aranjament. Puterea generată de motor este transmisă angrenajului, care, la rândul său, cuplează angrenajele pinionului pentru a roti roata inelară. Aceasta este conectată la roată pentru a pune în mișcare automobilul. Ca urmare, se poate spune că fiecare roată dispune de un diferențial propriu în legătura cu motorul dedicat (pentru că nu toate roțile parcurg în mers același spațiu – vezi cazul denivelărilor și al virajelor), angrenajul este în măsură să asigure compensările necesare pentru stabilitate, motricitate și mișcarea cursivă a vehiculului.

Mutarea angrenajului de transmisie către butucul roții permite un raport de demultiplicare mare, așa încât „Uni Wheel' ridică cuplul la roată semnificativ și permite utilizarea un motor electric mai compact. De asemenea, cu controlul independent a până la patru unități de propulsie electrice eficiente, sistemul „Uni Wheel' permite niveluri fără precedent de control vectorial a cuplului pentru a spori capacitatea dinamică și pentru a oferi niveluri ridicate de manevrabilitate și stabilitate în timpul mersului.

Adaugă un comentariu

Articole similare