Honda NSX: Supercar-ul de cursă lungă

De obicei, mașinile supersport nu sunt construite să fie conduse zi de zi, și chiar dacă vreunui posesor i-ar trece prin cap să facă așa ceva, în mod sigur ar renunța dacă s-ar gândi la devalorizarea accelerată la care și-ar supune mașina.

În caz de revânzare, numărul de kilometri joacă un rol important pentru aceste modele speciale, mai ales că scopul lor nu este să înghită zeci de mii de kilometri pe an, ci să ofere senzații tari în anumite momente și să îmbătrânească frumos. Între toți acești constructori, apare Honda cu NSX. Japonezii au reușit o performanță cu care puțini se pot lăuda: să construiască un supercar de cursă lungă. În timp ce un Ferrari cu 200.000 de kilometri pare ceva de neînchipuit, nu e nimic ieșit din comun la o Honda NSX cu același kilometraj.

Prima generaţie NSX a debutat în 1989, fiind primul model de serie din lume ce folosea aluminiul atât pentru șasiu cât si pentru caroserie. Anii au trecut, și Honda a relansat NSX plecând de la aceleași caracteristici care au transformat primul model într-un success global: aluminiu și un motor V6. Desigur, tehnologia a evoluat, aluminiului i s-au adăugat zone realizate din fibră de carbon și oțel de înaltă rezistență, iar motorul V6 nu mai este aspirat, ci bi-turbo, puterea fiind suplimentată cu trei motoare electrice. Transmisia este acum asigurată de o cutie automata, cu 9 trepte și dublu ambreiaj. Trebuie menționat sistemul de răcire Total Airflow Management, care include 10 radiatoare.

Modelul testat de noi pe circuitul Motor Park România avea 30.000 de kilometri. Pentru un supercar, este foarte mult. Cu toate acestea, părea proaspăt scos de pe linia de fabricație. După 30.000 de kilometri făcuți pe circuit, era în stare perfectă. Asta este unul dintre pilonii fenomenului NSX: durabilitatea.

Designul este impresionant. Modern, agresiv, fără să dea impresia că se vrea altceva decât este: un model axat pe performanță. Mânerele camuflate în portiere, blocuri optice cu LED și motorul expus prin lunetă, prize de aer pe capotă, patru țevi de eșapament poziționate central – totul exprimă sportivitate accentuată. Planșa de bord nu este ocupată de prea multe butoane. Selectorul cutiei de viteze, selectorul modului de condus, climatizarea și sistemul infotainment. Acesta din urmă pare împrumutat de pe Civic, dar este singura asemănare pe care NSX o are cu vreun alt model din gama constructorului japonez. Multe elemente de confort pentru un supercar, pentru că Honda se așteaptă să petreci mult timp în mașină. Altfel, odată urcat, vei acorda cea mai multă importanță sistemului Integrated Dynamics System, care oferă patru moduri de condus: Quiet, Sport, Sport + și Track.

IDS seteaza parametrii de functionare ai sistemului de propulsie, directie, suspensie (amortizoare adaptive cu lichid magnetic), reactia sistemului de regenerare a fortei de franare precum si sistemele de asistenta. Sunetul motorului este și el influentat de modul de condus selectat.
Modul Quiet favorizează deplasarea în modul electric și limitează turația motorului pe benzină, fiind recomandat în modul urban, iar pachetul de acumulatori este litiu-ion, cu 72 de celule. Modul Track îți arată de ce este capabil noul model supersport Honda, însă trebuie să te afli pe un circuit pentru a gusta din plin senzațiile tari oferite de cei 581 de cai-putere.

Accesul în NSX nu se face prea ușor, scaunul fiind poziționat destul de jos, dar centrul de greutate poziționat atât de jos contribuie la stabilitatea sa remarcabilă. Supercar-ul hibrid al japonezilor stă lipit de șosea și nu pare dispus să se desprindă prea ușor, indiferent la ce tratament l-ai supune. Accelerația este brutală și cea mai sportivă Honda are nevoie de puțin peste 3 secunde pentru a atinge 100 km/oră, iar viteza sa maximă depășește 300 km/oră. La acest nivel se situează performanțele oferite de 581 de cai-putere și cuplul imens, de 646 Nm. Cei care doresc pot opta pentru discuri de frână carbon-ceramice.

Prin noul NSX, Honda încearcă reeditarea succesului înregistrat de prima generație, care s-a remarcat încă de la lansare printr-o premieră mondială și a devenit un model de referință pentru pasionații de supercar-uri, fiind fabricat timp de 15 ani.

taguri
Adaugă un comentariu