Inițiativă la înălțime din partea Ministerului Transporturilor: monitorizarea aeriană a șantierelor de infrastructură.

În pofida lansării unui număr semnificativ de șantiere de infrastructură rutieră în ultimii ani, rezultatele funcționale pe teren apar într-un ritm mai puțin încurajator. Fie că vorbim de pasaje, ronduri, centuri ale orașelor sau segmente de autostradă ori de drum expres, inaugurările se tot lasă așteptate. Ar putea monitorizarea aeriană să catalizeze avansul lucrărilor?

Conform celor declarate de ministrul Sorin Grindeanu: „A început monitorizarea aeriană a șantierelor, obiectiv pe care mi l-am asumat încă de la preluarea mandatului’. Aeronavele care au survolat în intervalul 11-15 iulie câteva dintre cele mai importante șantiere (mai precis: Centura București – DNCB, Autostrada de Centură București – A0, Centura Giurgiu, Drumul expres Craiova-Pitești și Autostrada Sibiu-Pitești, secțiunea 5), au înregistrat date de ansamblu privitoare la stadiul și dinamica lucrărilor.

„Toate datele captate au fost procesate în laborator pentru a realiza ortofotoplanuri, modele digitale de suprafață și modele tridimensionale. În baza acestor misiuni de zbor se realizează inclusiv o radiografie a mobilizării din cadrul șantierelor! De exemplu, în data de 15.07.2022, la momentul zborului, pe șantierul Drumului Expres Craiova- Pitești au fost identificate următoarele: 226 muncitori, 164 autobasculante, 22 betoniere, 24 macarale, 3 nacele, 88 buldo-excavatoare, 38 compactoare, 3 utilaje de forare și 3 utilaje de asfaltare. Zborurile de supraveghere au fost efectuate în baza unui protocolul încheiat între Institutul Național de Cercetare Dezvoltare Aero-Spațială (INCAS) și Ministerul Transporturilor. Aceste zboruri de supraveghere a șantierelor se vor desfășura periodic, în toate zonele’, conform celor notate de Sorin Grindeanu pe social media.

Adaugă un comentariu

Articole similare