Interviu Thomas Bürkle, designer șef Hyundai

În cadrul Salonului Auto de la Geneva am avut ocazia să stăm față în față cu Thomas Bürkle, designerul șef din cadrul Hyundai.

 

Cât de important este actualul limbaj de design “fluidic sculpture” pentru Hyundai?
Este foarte important pentru că am dus designul la următorul nivel, în special la noul Tucson. Avem suprafețe fluide, dar totul ține și de proporții. Tucson are un amapatament mare, roți mari cu accent dinamic pe ele, cu pasaje ale roților asimetrice. Toate acestea fac designul mai dinamic. De asemenea, Tucson are o capotă foarte lungă, o parte frontală relativ dreaptă, cu montanții față împinși ușor în spate și montanți într-un unghi mai drept pentru a oferi o vizibilitate mai bună. Silueta se continuă cu o parte din spate foarte proeminentă. Mașina are multe muchii și o statură foarte puternică.
Noul i10 este o mașină de clasă mică foarte simpatică. Cât de important credeți că este designul în acest segment pe piața din Europa?
Noul i10 este un model de care sunt foarte mândru. Este cel mai mic model din gama noastră, dar am pus mult efort în calitatea oferită și în realizare unui design foarte atrăgător. Oferim o serie de echipamente unice pentru acest segment, precum volanul încălzit. Mașina se conduce foarte plăcut, oferă un confort bun, trenul de rulare nu este prea ferm. Agilitatea este bună, iar cutia de viteze se manevrează facil. Motorul cu trei cilindri are un sunet sportiv. Așadar, mașina oferă foarte multe pentru cumpărător. Designul nu încearcă să o facă ostentativă așa cum au procedat alți producători. Noi ne-am adresat celor care au nevoie de calități palpabile, nu doar de un design sofisticat. Cred că dacă vrem să vorbim serios de motto-urile “modern premium” și “new thinking, new possibilities” trebuie să transpunem mesajul serios în produsele noastre.
Cât de dificil este să lucrați împreună cu inginerii care nu lasă prea mult loc pentru viziunea unui designer. Totul este determinat de funcție și siguranță. Nu rămâne prea multă imaginație atunci când trebuie să tragi o linie dreaptă de la punctul A la punctul B, pentru că așa cer inginerii.
Designerii analizează mașina dintr-un punct de vedere artistic, iar inginerii sunt oameni mai raționali, care au în vedere costurile de producție, vizibilitatea, fiabilitatea. Nu se poate construi o mașină doar cu ingineri, dar designerii au nevoie de ei. De exemplu, avem un departament dedicat care trebuie să creeze o punte de legătură între ceea ce vor designerii și ce au nevoie inginerii. Oamenii care lucrează acolo înțeleg foarte bine ambele lumi și pot comunica atât pe limba designerilor, cât și pe cea a inginerilor. Pentru a îndeplinii toate regulile de siguranță pe toate piețele pe care este prezent Hyundai este nevoie de o colaborare foarte apropiată între designeri și ingineri.

Uneori un designer poate avea ca sursă de inspirație ceea ce crează un inginer. Pentru unul dintre conceptele noastre, care avea numeroase elemente din fibră de carbon am putut desena silueta în funcție de rezistența noilor elemente pe care ni le-au prezentat inginerii. Cred că dacă inginerii și designerii lucrează împreună putem dezvolta produse mai bune și mai inovatoare pentru viitor. Relația inginer-designer trebuie să fie foarte strânsă și trebuie discutat deschis despre opiniile diferite. În trecut am lucrat la BMW, o companie foarte interesată de tehnologie și avem discuții foarte dese în contradictoriu cu inginerii, dar seara eram prieteni și ieșeam la o bere. În final, așa trebuie să fie.
Care credeți că sunt punctele forte ale designului noului Tucson?
Este o mașină cu porporții foarte puternice. Așa cum am spus, amapatamentul este lung, roțile sunt poziționate în extremități și capota este lungă. Profilul este dinamic, umerii puternici, iar mașina pare lată atunci când este privită din față sau spate.
Cum vedeți evoluția designului în industria auto? Ce trebuie să așteptăm în viitor?
Întotdeauna sunt noi provocări în industria auto și sunt companii precum Apple sau Google care vor să intre în acest domeniu cu inovații. Pe de altă parte trebuie să credem în noi și ne ne continuam drumul ales. Trebuie să facem imgine de marcă mai puternică, iar modelele precum Tucson ne vor ajuta să facem asta. Acum avem o identitate vizuală și vrem să o continuam. Nu vrem să migrăm de la o direcție la alta, ci să construim marca. Cu produse precum Genesis, i10 sau Tucson vom promova aceeași gândire și vom promova statutul de premium accesibil, pe care credem că oamenii îl urmăresc. În final, majoritatea cumpără mașina datoriră designului și trebuie să o placă. Privesc cu încredere în viitor când știu ce produse com dezvolta.

 

Ce credeți că este mai important pentru europeni – forma sau funcția?
Mașina trebuie să fie atractivă, mai ales că sunt multe femei care aleg acest segment de clasă mini. Însă, mașina trebuie să oferă și calități. Mașina trebuie să aibă o personalitate, iar ea nu este dată doar de design, ci de un cumul dintre acesta și calitățile pe care le apreciezi în utilizarea cotidiană.

 

Este designul diferit în funcție de zonele geografice. Diferă preferințele cumpărătorilor din Asia, Europa sau SUA?
Cred că lumea crește la unison prin intermediul internetului și al turismului din ce în ce mai accesibil. În America totul trebuie să fie mai mare, dar pe de altă parte un design plăcut ochiului se poate vinde bine la nivel global. De exemplu, Tucson are un design îndrăzneț, care îl face să pară mai mare, dar proporțiile sale sunt compacte. Este o mașină potrivită pentru cei care vor să coboare de la o clasă mai mare, dar fără să piardă acel plus de imagine adus de un SUV cu proporții puternice.

Adaugă un comentariu

Articole similare