Lexus a prezentat supercarul LFA

Lansarea noului LFA la Salonul Auto de la Tokyo marcheaza un moment important in parcursul marcii japoneze. Lexus LFA propune motor aspirat V10, tractiune spate si caroserie din fibra de carbon.

Lexus LFA este propulsat de un motor V10 aspirat de 4,8 litri, care dezvolta 552 CP la 9.000 rpm si 480 Nm la 6.800 rpm. Acest propulsor este cuplat la o cutie de viteze automata cu comanda secventiala (plasata in spate) si sase trepte (ASG), cu patru moduri: auto, sport, normal si wet.

Supercarul dispune de diferential cu alunecare limitata pe puntea spate. Lexus informeaza ca 90% din cuplul motorului este disponibil intre 3.700 si 9.000 rpm. Propulsorul V10 dispune de tehnologia VVT-i.

Caroseria este construita din plastic si ramforsata cu fibra de sticla CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic) asigura un grad inalt de aerodinamicitate si rigiditate, iar in comparatie cu o caroserie construita din aluminiu, diferenta de greutate este de aproape 100 kilograme. In plus, pentru aceasta caroserie a fost dezvoltata o tehnologie laser care monitorizeaza integritatea materialului. Lexus LFA cantareste 1.480 kg.

Franele lui Lexus LFA dispune de sistem de franare cu discuri de frana ceramice. Supercarul utilizeaza jante BBS pe 20 de inci cu anvelope 265/35 ZR20 pe fata si 305/20 ZR 20 pe spate. Ca performante, Lexus LFA accelereaza pana la 100 km/h in 3,7 secunde si atinge o viteza maxima de 325 km/h.

Lexus LFA va asamblat in serie limitata, doar 500 de exemplare, la uzina din Motomachi. Modelul va fi construit intr-o cadenta de 20 de exemplare pe luna, iar fiecare motor V10 va fi asamblat de cate un singur inginer care isi va pune amprenta asupra modelului.

In Marea Britanie, Lexus LFA va costa 368.000 euro.

Adaugă un comentariu