CU CORTUL PENTRU 308.517 EURO

 

 

Un altfel de mod de a campa: o excursie tată-fiu de o zi, cu un Bentley Bentayga cu cortul pe acoperiș, parcat alături de „Regele Galileenilor'.

LA MIJLOCUL ANILOR ’80 l-am întrebat pe tatăl meu dacă putem merge cu cortul. Într-o vacanță a bărbaților, ca să spunem așa. Am condus Opel Rekord-ul lui până la Cochem, pe Moselle, când am pus cortul ne-am încurcat în sforile de ancorare și cuie, am dormit pe saltele de aer care îți creau impresia că se mișcă și, a plouat. De atunci, am încheiat cu acest subiect.

Până acum câteva săptămâni când, fiul meu de șase ani m-a întrebat dacă putem merge într-o vacanță în aer liber, cu cortul. Vacanța bărbaților, ca să spunem așa.

Inițial am refuzat. Până în momentul în care am aflat că un Bentayga este perfect capabil să suporte un cort de acoperiș – iar, pentru Bentley există un catalog cu numeroase accesorii opționale, ce include pe lângă dispozitive de remorcare cu sferă și suporturi pentru biciclete (fiecare 1200 de euro).

„Mi-ar plăcea', i-am spus atunci fiului meu.

Am pornit sâmbăta dimineața. Soția și mama au rămas să-și petreacă weekendul călare. Am plecat de la ferma noastră, cu 550 de cai. Într-un Bentley Bentayga S de 308 517 euro. În acest preț fiind incluse opționale de 78 617 euro, inclusiv mărunțișurile, cortul de acoperiș și suportul pentru biciclete.

„Ce toarce acolo?' m-a întrebat fiul. „Acolo este un V8 de patru litri, cu cuplu de 770 Newtoni metri, ce oferă un demaraj de la 0 la 100 în 4,5 secunde', am spus. „Nici un cort nu a fost vreodată mai rapid'.

 

„Cu camera video din spate se pot vedea chiar vaporii emiși', a spus fiul. Vecinii noștri, nobili și cu un clasic BMC Ur-Mini, în fața proprietății, priveau cumpătat. I-am întrebat dacă mașina lor vrea să campeze cu noi, pentru că mai era loc pe suportul pentru biciclete.

Pe drumul de țară ne-am deplasat apăsând scurt pe pedala de accelerație sport, care este una dintre opțiuni, dar care nu oferă mai mulți cai putere la 565 de euro, ci pur și simplu îi strunește pe cei existenți într-un mod mai stilat.

„Este un Porsche,' a spus fiul meu. „Porsche' este cuvântul pe care îl folosește când se referă la o accelerare foarte rapidă.

Cu câteva zile mai devreme, la grădiniță, învățase un cuvânt nou pe care urma să-l folosească excesiv în următoarele 24 de ore: „Grozav!' I-am spus că, deși cuvântul era în Oxford Dictionary, era totuși prea pretențios pentru ceea ce dorea să-mi spună.

La un moment dat, fiul m-a întrebat „ce este chestia aia din față care semăna cu ceasul nostru de bucătărie. Și ce faci cu bețișoarele alea argintii de dedesubt.' Probabil că mai târziu, sociologii se vor referi la tineretul din ziua de astăzi ca „Generația T'. „T' de la atingere. „Sunt butoane adevărate și un ceas adevărat', i-am spus.

Am mers cu mașina spre valea Aller-Leine din Saxonia Inferioară. Ne-am oprit la campingul de la conacul Frankenfeld. Din 1360 nobilimea a locuit aici și am crezut că ambianța se potrivește bine cu automobilul aristocratic. Recepționerul campingului, amabil de altfel, nu prea știa ce să facă cu noi. S-a uitat la lista lui de prețuri. „Nu e un VW Bulli.' – „Nu', am spus. „Mai degrabă musculos. Și puțin mai lung decât un Bulli.' 5,12 metri față de 4,90 metri. Așa că am fost considerați o autocaravană mică, am plătit 16 euro și am parcat mașina noastră de două tone și jumătate pe o parcelă largă între o autorulotă adevărată și o rulotă tractată. Pe parbrizul autorulotei era scris: „König von Scheißegalien' – numele unei melodii rock a cântărețului german Udo Lindberg, premiată la MTV în 2018, care se poate traduce „Rege al Galileenilor' sau, în jargon („Scheißegalien' fiind un cuvânt compus) „Rege al zeilor de rahat'. De altfel, lângă clapeta de evacuare a toaletei chimice stăteau câțiva inși în jachete de vânt, pe scaune pliante.

I-am spus fiului: „Apropo de rege, să ști că și regina Angliei se deplasează într-un Bentley. Chiar am văzut-o în el!' – „Dar geamurile sunt colorate!, îmi spuse fiul. „Nu când merge regina', am spus eu. În acest timp, „König von Scheißegalien', căruia i s-a părut că regatul îi este în pericol, s-a dus să se plângă la recepția campingului de intruziunea noastră. Aparent, el credea că bucata noastră de iarbă făcea parte din parcela lui. Dar pe ceea ce credea el, recepționerul nu da doi bani.

Până la urmă a trebuit însă să ne mutăm. Noul nostru vecin se numea Heinz, avea o rulotă instalată pe termen lung, copertină, mașină de tuns iarba și Mercedes B-Class. Ne-am salutat prietenos.

 

Când ne-am ridicat cortul de pe acoperiș, am fost forțați pentru prima dată în acea zi să facem ceva manual. Bineînțeles, Bentley a avut în vedere și această situație, ușurându-ne munca. Așa că, ușile s-au închis ca prin farmec, la fel jaluzelele geamurilor laterale din spate și plafonul panoramic care funcționează electric (notă: panorama cu mașina cu cortul pe acoperiș este mai degrabă așa-și-așa).

Fiul meu s-a jucat cu scara glisantă de aluminiu. I-am spus că ar trebui să aibă grijă să nu zgârie vopseaua, oferită opțional pentru 12 000 de euro, iar el a întrebat cât sunt 12 000 de euro. Cât trei mașini ca vechiul Opel Meriva al bunicului, i-am răspuns.

Astfel, cu Bentley, nu numai că obțineți un roșu foarte frumos pentru bani în plus, ci și cuvinte frumoase care să-l însoțească: „St James Red Pearlescent oferă culoare și strălucire datorită finisajului său bogat și profund, care scoate în evidență atât tonurile strălucitoare, vibrante ale pigmentul roșu, cât și strălucirea irizată a stratului sidefat', i-am citit fiului meu din prospectul mașinii.

Roșul apusului de soare s-a amestecat cu roșul de Bentley (fără costuri suplimentare). „Mi-e foame', îmi spuse fiul. Ospătarul personal, adică eu, a așezat pe masă tacâmurile de argint și vesela cu ramă aurie. Iar atunci mi-am dat seama că uitasem alcoolul denaturat pentru aragazul meu de camping. „Din păcate, trebuie să mâncăm colțunașii reci', am spus. Moștenitorul tronului nu s-a amuzat.

 

 

A vrut să se retragă – „Mi-e frig', îmi spuse el. Dar mai întâi ne-am dus acolo unde și regele merge pe jos. Și apoi ne-am suit în dormitorul nostru, unde puteam sta doar de-a bușilea. Băgați în sacii de dormit, i-am citit paginile despre regi buni și răi (Regina Angliei vs. Regele Thailandei) din cartea „La capătul lumii și alte locuri interesante'. Apoi ne-am culcat.

A doua zi dimineața, la 5:24, fiul s-a trezit: „Ascultă!'. Spre deosebire de Bentley, un astfel de cort de acoperiș nu este, din păcate, foarte bine izolat, ceea ce s-a dovedit a fi destul de enervant, având în vedere locația campingului într-o zonă de reproducere a păsărilor. Cu atâta ciripit și o diversitate de triluri, somnul era exclus. În plus, briza se simțea în jurul castelului nostru.

Am coborât din pat, de fapt ne-am dat jos din castel, ne-am împachetat sacii de dormit, am strâns cortul – și am ieșit din curtea campingului înainte de micul dejun.

Salteaua din cortul de pe acoperiș a fost chiar confortabilă. Dar dimineața am fost la fel de tensionat, precum a fost „Regele Galileenilor' cu o seară înainte. Așa că am apăsat micul buton rotund de pe scaunul meu și, ooh, Bentley s-a transformat într-o oază de sănătate. Am avut de ales între cinci programe de masaj diferite, cu diferite niveluri de intensitate. Le-am încercat pe toate, până m-am hotărât pentru „tapotare'. În tot acest timp am lăsat motorul să toarcă liniștit, iar Bentley-ul ne-a condus lin acasă cu 120 km/h. Fiul meu stătea în scaunul de mașină pentru copii, tapisat, iar eu pe pielea unor vaci din nordul Europei, care a fost cu atenție selectată în abator, pentru a nu avea nici cea mai mică ciupitură cauzată de insecte. Deoarece pielea cu mușcături de insecte nu este utilizată, se menționează în prospect. Ăsta-i un lucru bun.

În spate, pe sistemul de infotainment de 8 000 de euro a rulat Bibi Blocksberg, episodul 137 (“O călătorie nebună”). Consumul mediu a fost de aproape 14 litri. Lumea era frumoasă și m-am gândit pentru o clipă că poate titlul „Regele Galileenilor' nu era chiar atât de greșit până la urmă. Asta până când Bentley mi-a cerut să merg la cea mai apropiată pompă de benzină. Am umplut rezervorul de 179,87 euro, un litru pentru 2,359 euro. „Vezi', i-am spus fiului. „Devii atât de repede un nobil sărac. Data viitoare vom cumpăra un hotel. E mai ieftin.'

Adaugă un comentariu