Proiectează hypercaruri, dar conduce o Dacia. Ce îi place la Duster

Într-o discuție cu jurnaliștii, șeful departamentului de aerodinamică de la Lotus, Richard Hill, a mărturisit că mașina lui personală este o Dacia Duster.

Citește și:

Îndrăzneț: așa ar arăta o Dacia 1300 dacă ar fi lansată în 2020

Lotus nu este genul de producător care părea să înțeleagă evoluția. Sigur, toate modelele din gama existentă sunt rezultatul a zeci de ani de evoluție tehnologică, însă cu greu ai putea numi Elise, Exige sau Evora revoluționare. Apoi Evija s-a întâmplat.

În momentul debutului, hypercarul britanic Lotus s-a prezentat — pe bună dreptate — ca fiind cea mai puternică mașină de serie din lume: 2.000 de cai-putere și 1.700 de Newtoni-metru, livrați de un sistem 100% alimentat la o baterie de 70 kWh. În stilul specific Lotus, mașina este cât se poate de ușoară (1.680 kg) ținând cont de natura sa.

Nu există unghi din care Lotus Evija să nu fascineze, iar formele sale captivante sunt dictate de funcție, de la canalele Venturi care ghidează fluxul de aer prin caroserie la camerele de marșarier retractabile (pentru a nu altera aerodinamica), la elementele active de caroserie care îmbunătățesc aerodinamica și care contribuie la performanțele mașinii.

Iar pentru toate acestea, responsabil a fost Richard Hill, șeful departamentului de aerodinamică de la Lotus. Într-o discuție purtată cu cei de la CarThrottle, Hill a explicat care au fost provocările în cazul dezvoltării lui Evija și a detaliat aspectele unde aerodinamica contribuie activ la performanțele hypercarului electric.

Întrebat, la final, el ce mașină conduce zi-de-zi, Richard Hill a răspuns: „Acum — și o să-ți placă asta — conduc o Dacia Duster. Am plecat de la a deține o varietate de mașini sport clasice la a fi posesor de MPV-uri atunci când s-au născut copiii, iar acum am ajuns la a deține un SUV, pentru tractări și pentru a scoate chestii din terenuri mlăștinoase. Sunt foarte norocos că nu am nevoie de mașini sport, pentru că am acces la diverse produse Lotus — mult mai interesante și mai plăcute la condus decât orice mașină pe care mi-aș permite să o cumpăr.’

Adaugă un comentariu