Mai e ceva timp până la debutul competițional, dar specialiștii vor să fie siguri că BMW M Hybrid V8 „are cu ce!”

Prezentarea sa a avut loc la 25 iulie, la Varano de ‘Melegari (Italia), apoi BMW M Hybrid V8 a parcurs kilometri mulți și relevanți în cadrul unor sesiuni de testare de pe circuitele europene. De-a lungul acestora, inginerii de la BMW M Motorsport au condensat o bază de date valoroasă şi au rezolvat oareșce dificultăți iniţiale.

Pregătirile mașinii vor fi intensificate în SUA din septembrie, înainte de începerea sezonului în IMSA WeatherTech SportsCar Championship cu binecunoscuta cursă de la Daytona, în ianuarie 2023.

“Primele săptămâni de teste cu BMW M Hybrid V8 au decurs bine”, a declarat Andreas Roos, directorul BMW M Motorsport. “Am parcurs o mulţime de kilometri, timp în care am descoperit primele slăbiciuni, care sunt absolut normale cu o maşină nouă. Am rezolvat deja unele dintre ele. Mai mult, a fost important să obţinem feedback de la cât mai mulţi piloţi posibil, pentru a avea o impresie realistă despre cum se comportă prototipul nostru. Reacţiile lor au fost pozitive în această etapă incipientă – toată lumea este impresionată de potenţialul pe care îl etalează deja maşina noastră LMDh. Punerile la punct tehnice vor continua în lunile următoare. Am pus o bază solidă în timpul testelor din Europa. Acum intrăm în următoarea etapă de dezvoltare în SUA.”

În timpul testelor anterioare din Italia şi Spania, accentul s-a pus pe verificările sistemului şi pe primele neclarități legate de performanţe. BMW M Hybrid V8 a fost condus în condiţii calde şi uscate, pe ploaie şi pe întuneric, când farurile şi stopurile sale au fost văzute pentru prima dată. În general, nu au existat probleme semnificative. Piloţii de uzină BMW M, Connor De Phillippi (SUA), Sheldon van der Linde (Africa de Sud), Marco Wittmann (Germania), Augusto Farfus (Brazilia), Nick Yelloly (Marea Britanie) şi Philipp Eng (Austria), au participat la teste la volanul prototipului. Lor li s-au alăturat cei de la BMW Junior Team, formată din Dan Harper (Marea Britanie), Max Hesse (Germania) şi Neil Verhagen (SUA), împreună cu noul venit René Rast (Germania). Evident, cu toți acești profesioniști ai motorsportului urcați, pe rând, la postul de pilotaj, BMW M Hybrid V8 a trecut printr-un tratament de foc continuu.

În septembrie, BMW M Motorsport şi BMW M Team RLL vor continua activitatea de testare pe diferite circuite din SUA. Performanţa şi fiabilitatea vor juca un rol din ce în ce mai important, în perspectiva cursei de 24 de ore de la Daytona din ianuarie 2023. O serie de piloţi diferiţi vor fi utilizaţi din nou în timpul acestor teste. Pe 22 septembrie, BMW M Motorsport va prezenta înfățișarea finală a designului de cursă pentru BMW M Hybrid V8 în cadrul unui eveniment la Muzeul Peterson din Los Angeles (SUA).

Adaugă un comentariu

Articole similare