Pe scurt, până unde poate să ajungă o mașină electrică pe autostradă? Exemplu: Hyundai Ioniq 5 AWD Long Range

Hyundai Ioniq 5 AWD Long Range se adresează celor care preferă un design original, dar mai puțin futurist decât cel pe care mizează Kia EV6. Altfel, cele două automobile sunt strâns înrudite tehnic. Ioniq 5 oferă mult spațiu în habitaclu (ampatament de 3 m la o lungime de 4,63 m) și un portbagaj mare (volum cuprins între 531 și 1591 litri).

Propulsia este asigurată de două motoare electrice amplasate transversal, unul la puntea din față și celălalt la puntea din spate. Puterea sistemului este cotată la 305 CP și cuplul său ajunge la 605 Nm. S-au văzut și accelerații mai rapide la automobilele electrice de acest calibru, dar nici această versiune Ioniq 5 nu se prezintă rău deloc cu 5,2 s la proba 0-100 km/h. Mașina e relativ ușoară (ca mașină electrică, desigur) pentru cât este de mare, cântărind 2095 de kilograme. Faptul este de natură să avantajeze autonomia (oficial estimată la 460 – 540 km), ținând cont că bateria nu are o capacitate dintre cele mai impresionante: 72,6 kWh. În condițiile unei surse de 350 kW, încărcarea bateriei este la fel de rapidă ca la Kia (10-80% în 18 min).

Autonomie în condițiile rulării cu viteza de 130 km/h – 290 km (test AUTO BILD – Germania)

Adaugă un comentariu

Articole similare