Mazda, Subaru, Toyota, Suzuki și Daihatsu vor colabora în domeniul comunicațiilor V2X

Mazda, Subaru, Toyota, Suzuki și Daihatsu au semnat un acord ce vizează dezvoltarea comună a specificațiilor tehnice pentru dispozitivele de comunicații de ultimă generație pentru vehicule.

Potrivit comunicatului de presă, aceste sisteme de comunicații vor fi standardizate pentru furnizarea din timp a unor servicii ma isigure și multe alte servicii de conectivitate. Cu alte cuvinte, vorbim despre tehnologia V2X, ce permite unui vehicul să transmită și să primească informații de la alte vehicule și de la infrastructura actualizată la acest standard.

Scopul acestui acord este de a crea noi servicii, care să fie standardizate pentru a furnizarea timpurie a unor servicii mai sigure și mai satisfăcătoare. Aceste noi tehnologii și servicii sunt în domeniul CASE (conectat, autonome/automat, partajat și electric), ce promite să aducă transformări majore în industria auto prin conectivitatea V2X și nu numai.

Practic, în loc să fie dezvoltat un asemenea sistem de fiecare dintre aceste mărci în parte, va fi dezvoltat un sistem ce va împărți specificațiile dictate de Mazda, Subaru, Toyota, Suzuki și Daihatsu. Această colaborare le va permite acestor companii să ofere servicii conectate mai sigure și mai rapide, cât mai curând posibil.

Comunicarea dintre vehicule se bazează pe mai multe tehnologii și protocoale, iar subiectul acestui acord este dispozitivul integrat în vehicul și funcțiile sale. Fiecare marcă în parte își va păstra serverele dedicate pentru comunicarea cu clienții, precum și propriile centre de date, cele din urmă fiind și cele cu care comunică acest dispozitiv. În contextul în care mai multe vehicule ale mai multor mărci vor 'vorbi aceeași limbă', va fi mai ușor ca acestea să furnizeze servicii de calitate superioară, care vor fi și mai rapide decât rezultatele obținute independent.

Fiecare companie în parte va dezvolta aplicații și servicii dedicate pe infrastructura comună, deci sistemele nu vor fi identice deși împart specificațiile tehnice. În primă fază, Suzuki, Subaru, Daihatsu și Mazda vor incorpora noile tehnologii de comunicații ale vehiculelor dezvoltate de Toyota, iar apoi vor construi împreună sisteme pentru mașinile conectate de ultimă generație.

Unul dintre primele beneficii va fi creșterea clarității apelurilor între clienți și operatori, precum și viteze de conectare mai rapide. Totodată, va fi redusă dificultatea de dezvoltare cu care se înfruntă fiecare companie în parte, ceea ce va reduce costurile totale ale acestui sistem, lucru care ar trebui să se reflecte și într-o economie pentru clientul final.

Toate companiile de mai sus vor lua în considerare în mod deschis colaborarea cu alți parteneri care împărtășesc aceeași viziune în ceea ce privește dezvoltarea comună convenită în acest moemnt, în timp ce își vor continua eforturile de a dezvolta noi servicii care rezvoltă probleme și îmbunătățesc viața clienților.

Alte mărci au anunțat deja diferite strategii în materie de comunicare V2X, iar printre posibilitățile enumerate sunt incluse comunicarea cu semafoarele, cu indicatoarele rutiere, dar și cu alte vehicule întâlnite pe drum.

Șoferul nu va trebui să facă nimic pentru a realiza această comunicare, iar singura diferență percepută la prima vedere va fi o notificare pe ceasurile de bord sau ecranul multimedia – cum ar fi o avertizare privind asfaltul alunecos sau un semafor defect pe traseu, dar și informații mai serioase, cum ar fi un vehicul care anunță alți participanți la trafic de un accident rutier și de eventuala necesitate de a opri pentru a ajuta ocupanții acestuia.

Via | Mazda

Adaugă un comentariu