Mercedes a prezentat F 800 Style: o masina cu doua tipuri de propulsie

Conceptul celor de la Mercedes doreste sa prezinte automobilul dintr-un alt unghi, cel al segmentului premium din clasa superioara, in care emisiile poluante reprezinta prioritatea cu numarul unu.

F 800 Style propune conceptul „multi-drive platform” si doua sisteme de deschidere a usilor: unul clasic pentru cele din fata si altul prin culisare pentru cele din spate.

Primul concept, „multi-drive platform” ofera posibilitatea ca sub capota lui F 800 Style sa existe fie o propulsie hibrida cu alimentare de la priza, fie una cu pile de combustie.

In primul caz, sistemul plug-in hybrid utilizeaza un motor V6 cu injectie directa de benzina, care ofera 300 CP, in combinatie cu un motor electric de 109 CP. Modului hibrid este integrat in cutia de viteze 7G-Tronic, iar F 800 Style poate rula astfel, pana la 30 km numai in modul electric si poate atinge o viteza maxima de 120 km/h.

Puterea adunata a sistemului plug-in hybrid este de 409 CP, fapt care se traduce intr-o valoare de 4,8 secunde pentru acceleratia 0-100 km/h.

Acest tip de sistem hibrid va fi produs in serie si va echipa viitoarea generatie a clasei S – S 500 Hybrid.

In al doilea caz, propulsia electrica cu pile de combustie, autonomia este de pana la 600 kilometri, iar emisiile CO2 sunt zero. Motorul electric ofera 136 CP si 290 Nm. Curentul electric este produs in acelasi fel ca in cazul modelului Mercedes B F-Cell. Sistemul cu pile de combustie este montat in fata, iar motorul electric a fost plasat in apropierea puntii spate, in timp ce buteliile de hidrogen sunt montate in tunelul median si sub bancheta. Bateriile Li-Ion au fost amplasate in spatele banchetei.

Mercedes Benz F 800 Style propune o serie de inovatii tehnologice, precum HMI (interfata om-masina) cu touchpad, un nou concept de afisaj, sau Range on Map, care afiseaza autonomia propulsiei electrice.

In plus, conceptul F 800 Style mai ofera si Distronic Plus cu Traffic Jam Assist, care permite urmarirea automobilului din fata, dupa viteza si traiectorie, pentru un parcurs mai lejer in aglomeratie.

Adaugă un comentariu