Mercedes-Benz EQS își prezintă interiorul – așa arată viitorul în materie de lux sustenabil

Noul Mercedes-Benz EQS va marca intrarea șvabilor în teritoriul mașinilor electrice luxury. Modelul va fi dotat cu un interior în stilul actualei Clase S, unde tehnologia ocupă prima poziție în topul uimirii.

Cel mai fascinant aspect al noului interior Mercedes este reprezentat de ecranul gigant botezat Hyperscreen. În esență, este un display cu diagonala de 56 de inchi, ce dispune de trei zone de control. Cea din dreapta (pentru versiunea cu volan pe stânga), este dedicată pasagerului și dispune de sapte profiluri configurabile.

Planșa de bord urmează linia ușilor și o pune în valoare exemplar prin sistemul avansat de iluminare ambientală. Gurile de aerisire sunt fabricate din metal și afișează designul unei turbine. Zona centrală beneficiază de mai multe soluții ingenioase de depozitare.

După cum era de așteptat, vehiculul dispune de scaune îmbrăcate în piele fină, iar butoanele de control a modulelor electrice par să provină de pe actuala Clasa S. Pe lângă aceste comenzi, clienții lui EQS, (și actualii clienții ai Clasei S) vor mai recunoaște mânerele de deschidere a ușilor și sistemul de infotainment prezent pentru pasagerii din spate.

În același timp, dacă nu ești fanul unui ecran atât de mare, sau dacă ai impresia că te poate face să îți pierzi concentrarea la drum, nemții vin cu o soluție “de buget”. Modelul de bază va afișa o planșa de bord similară cu a Clasei S, unde vor fi prezente doar două ecrane (un instrumentar de 12,3 inchi și un ecran multimedia cu diagonala de 12,8 inchi).

Totuși, avem impresia că majoritatea clienților lui EQS vor opta pentru Hyperscreen. În spatele imensului ecran funcționează un sistem de operare dotat cu un procesor cu opt nuclee, care este ajutat de 24 GB de memorie RAM. Ecranul va mai dispune și de 12 actuatoare care au rolul de a oferi feedback haptic în zona unde a fost atins. Sistemul mai beneficiază de inteligență artificială și va putea fi reîmprospătat pe partea de software prin intermediul updateurilor over-the-air.

Vehiculul poate dispune de până la 350 de senzori care monitorizează funcțiile mașinii, precum și starea pasagerilor. Cu alte cuvinte, EQS îți va citi mișcările corpului și te va asculta în permanență.

Audiofilii vor fi parțial dezamăgiți deoarece EQS va putea fi configurat alături de un sistem Burmester care vine cu “doar” 15 incinte acustice ce oferă un total de 710 wați. Spunem “doar” pentru că sistemul omolog din Clasa S dispune de 30 de difuzoare și de 1.750 de wați. Totuși, clienții vor avea de ales între două moduri în care mașina sună în timpul mersului. Un al treilea mod (Roaring Pulse) va putea fi downloadat la o dată ulterioară.

Până la lansarea oficială a electricei de lux, care este programată pe 15 aprilie, trebuie să reamintim faptul că designul aerodinamic asigură un coeficient aerodinamic de doar 0,2. Vehiculul este dezvoltat pe platforma EVA și va beneficia, în echiparea de top, de un acumulator cu capacitatea de 108 kWh. În această configurație, autonomia calculată conform WLTP depășește 700 de kilometri.

Adaugă un comentariu