2021 Morgan CX-T. De ce ar face englezii așa ceva? Ei au făcut-o, noi căutăm un răspuns.

După ce norul de praf s-a așezat, în fața ochilor ne-a apărut un roadster cu stil antebelic modificat ciudat. Acesta se cheamă Morgan CX-T. Și nu, nu e călătorie în timp! Silueta originală a roadsterului Morgan Plus Four este relativ lesne de recunoscut, însă grefele tehnice destinate rulării offroad și roțile monstruoase sunt actuale și, considerăm noi, au distrus definitiv grația academică a liniilor mașinii. God only knows why.

Comunicatul oficial ne arată că Morgan s-a implicat încă din 1911 în tema competițiilor offroad și spiritul de aventură nu a mai părăsit de atunci marca britanică. Părerea noastră: palidă scuză. Dincolo de asta, Plus Four CX-T nici măcar nu are tracțiune integrală. La puntea sa din spate se găsește un diferențial preluat din transmisia BMW X-Drive și gestionat de un soft de concepție proprie. În modul Road, diferențialul funcționează ca unul obilnuit, iar în modul All Terrain, oferă funcție de alunecare limitată cu până la 45%. Selectarea modului All Terrain Extreme implică blocarea 100% a diferențialului.

Ce-i drept, Morgan CX-T are roți, are scuturi, are rollcage și o platformă tehnică mult mai avansată decât sugerează aspectul caroseriei. Are și un preț de 170.000 de lire sterline (fără taxe). Motorul turbo de 2,0 litri (de asemenea, de origine BMW) furnizează 255 CP. Morgan CX-T a fost conceput în colaborare cu specialiștii de la Rally Raid UK. Numai 8 exemplare vor fi asamblate la fabrica mărcii din Malvern, toate având o garda la sol de 230 mm.

După toate acestea, atât mai avem de adăugat: englezilor nu le stă în obicei să întârzie. Totuși, au prezentat în 2021 o mașină care le-ar fi prins bine în 1940. Atunci a fost înființată divizia militară de elită Long Range Desert Group (LRDG) în scopul contracarării ofensivei armatei germane din Africa de Nord. Cu puțină prezență de spirit, Morgan ar fi putut atunci să furnizeze roadstere CX-T realizate pe baza seriei 4/4, lansate în 1936 (dar

fara componente BMW, desigur). Acestea ar fi fost impresionant de aspectuoase pe lângă tristul VW Kübelwagen cu care se deplasa celebrul mareșal german Erwin Rommel.

Adaugă un comentariu