O fi fiind electrificarea pe val, dar tot mai apar coupe-uri sport pe rețetă clasică. Toyota GR Supra iMT, de exemplu.

Pentru amatorii de bancuri lejere, vom cita acum din rima populară: „nu-i conservă ca pateul, nici mașină ca bemwe-ul'. Ce relevanță are respectivul enunț în situația de față? Limitată, desigur, dar ea nu lipsește: Toyota GR Supra iMT va îndeplini exigențele celor care și-ar fi dorit un BMW Z4 cu caroserie coupe și cutie de viteze manuală. Cei care și-ar fi dorit o Toyotă Supra foarte tare vor fi și mai satisfăcuți.

Pentru că, din punct de vedere tehnic, actuala generație Toyota Supra este 100% un BMW, atât motorizările de 2,0 litri cu patru cilindri, cât și cele „straight-six' de 3,0 litri au fost cuplate exclusiv cu transmisie automate cu 8 trepte (ca și în oferta lui BMW Z4). Se pare că fanii sportivelor nipone au insistat pe apropouri legate de introducerea unor cutii de viteze manual și Toyota, până la urmă, i-a ascultat. Acum, Toyota GR Supra va fi adăugată la ofertă având în dotare cutie de viteze manuală inteligentă (iMT) cu 6 trepte. Și europenii vor putea comanda noua variantă, pe piața vehciului continent mai fiind aduse versiuni cu transmisie manuală și ale modelelor GR Yaris și GR86.

Revenind la Toyota GR Supra iMT, notăm că nu s-a recurs la soluția adaptării unei cutii de viteze de la vreun furnizor specializat. Atât ambreiajul, cât și cutia de viteze sunt dedicate în mod expres mașinii și au fost proiectate pentru a valorifica perfect potențialul motorizării BMW „straight-six' de 3,0 litri. De asemenea, suspensia și frânele mașinii au fost perfectionate.

Cât despre inteligența noii cutii de viteze (că doar este desemnată prin indicativul iMT), funcționarea aceasteia este asistată de un sistem inteligent de control programat cu un software care acordă prioritate performanțelor sportive. La trecerea în treapte superioare, parametrii sunt reglați pentru a optimiza cuplul motorului în momentul cuplării și eliberării ambreiajului; la trecerea în trepte inferioare, reglajul fin dat de soft vizează obținerea unei consistente frâne de motor. Softul iMT este setat „default', dar poate fi dezactivat în modul Sport în cazul în care cel aflat la volan dorește asta.

Adaugă un comentariu

Articole similare