Pe scurt, până unde poate să ajungă o mașină electrică pe autostradă? Exemplu: Porsche Taycan 4S.

Pentru că vorbim aici de croaziere rapide, nu am abordat varianta Porsche Taycan 4S Cross Turismo – considerată ca având vocație de crossover. Pe de altă parte, în atenția celor interesați de latura practică mai mult decât de cea sportivă, notăm că prestațiile unui sedan sportiv/coupe cu 4 uși Taycan nu pot fi departe de cele ale unei variante Sport Turismo.

Porsche este doar un alt nume al însăși performanței. Porsche Taycan 4S poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,1 s și este capabil să ruleze cu viteza maximă de 250 km/h (în pofida faptului că automobilele cu propulsie electrică nu sunt făcute, prin definiția tehnică, să atingă viteze maxime ridicate).

Atunci când „se încordează’ (procedură „Launch Control’), Porsche Taycan 4S dispune de puterea maximă de 571 CP. În aceleași condiții, cuplul se cifrează la 650 Nm – mai mult decât destul pentru a catapulta înainte fără ezitări o mașină cu masa proprie de 2220 kg. Pentru că un Porsche Taycan 4S este scump (de la 112.014 de euro), se pune legitima întrebare: în afară de rularea cu emisii zero și accelerații tari, ce altceva mai este în stare să facă?

Poate acest vehicul să ofere și o autonomie ridicată, pe lângă prestațiile dinamice ridicate? Conform comunicatelor oficiale, autonomia sa „combinată’ este cuprinsă între 389-464 km. Anticipând, firește, că destui utilizatori vor folosi mașina pe autostradă, germanii au comunicat și o autonomie pentru călătorii în regim interurban rapid (cu viteză legală, a se subînțelege). Aceasta este de 265 km. Nici măcar nu au exagerat…

Autonomie în condițiile rulării cu viteza de 130 km/h – 352 km (test AUTO BILD – Germania)

Adaugă un comentariu