Pe caroserie scrie Triumph TR25, dar obiectul a fost creat de studioul Makkina sub supervizare BMW. Și nu arată rău deloc!

Marca auto Triumph nu a fost uitată, deși a dispărut de pe piață din 1984. La un moment dat, drepturile asupra sa au fost cumpărate de BMW (ce listă frumoasă de mărci britanice deține BMW acum!) și, se pare, Triumph va reveni în curând la viață.

Prezentarea în premieră mondială de la Londra a conceptului Triumph TR25 vine tocmai bine pentru aniverarea de 100 de ani a Triumph Motor Company. Triumph TR25 aduce un omagiu mașinii special pregătite pentru record Triumph TR2 cu indicativul MVC575, „Jabbeke'. Aceasta a doborât recordul de viteză pe uscat pentru mașinile de producție sub doi litri în mai 1953, atingând în condițiile de omologare viteza maximă de 124,889 mph (200,989 km/h), avându-l pe pilotul de teste Ken Richardson la volan. Exemplarul original se află acum expus la British Motor Museum din Gaydon, Warwickshire.

Încă de la prima linie trasată a proiectului TR25, studioul Makkina a insistat pe elementele de identitate care au făcut din MVC575 o mașină marcantă în termeni de imagine. Rețin atenția suprafețele exterioare elegant modelate, optimizate aerodinamic, configurația cu un singur loc și scaun rabatabil pentru pasager, plus postul de conducere spartan, axat pe șofer.

Folosind o platformă tehnică de BMW i3S (acel vehicul urban electric cu stil controversat), Makkina a reușit să obțină pentru Triumph TR25 o distribuție a masei față/spate de aproape 50/50%, permițându-i să curgă așa cum ar trebui o adevărată mașină sport. Centrul de greutate situate jos, gabaritul compact și specificul sportiv prezent în fiecare detaliu conceptual demonstrează că Makkina a pornit în direcția corectă pentru a dezvolta următorul capitol din istoria mașinilor sport britanice.

Directorul Makkina, Michael Ani, a declarat: „Scopul nostru a fost să actualizăm adevăratul caracter al exemplarului „Jabbeke' TR2 original atât prin designul interior, cât și prin designul exterior. Utilizarea platformei BMW i3S ne-a permis să creăm un amestec de vechi și nou cu forma caroseriei inspirată de TR2 și grupul motopropulsor versatil și adaptabil de origine BMW, rezultând o îmbinare perfectă pentru materializarea sportivității eșectrice. Cuplul, accelerația, agilitatea și liniștea funcționării sunt acum mai convingătoare ca niciodată.'

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare