Peugeot 3008 – Viziuni noi

Noul Peugeot 3008 este primul crossover al marcii franceze, fiind realizat pe platforma lui 308. Iar in viitor va dispune si de tehnologia Hybrid 4, care-i va imbunatati capacitatile off-road.

Modelele cu doi de zero la mijloc simbolizeaza nisele din gama Peugeot. Primul a fost 1007, urmat de 4007. Al treilea model de nisa este 3008, prezentat anul trecut la Salonul de la Paris sub forma prototipului 3008 Prologue. Foarte putin schimbat fata de prototipul expus la Paris, Peugeot 3008 se adreseaza cuplurilor tinere, familiilor moderne si tuturor persoanelor active care doresc o alternativa la hatchback-uri si MPV-uri.

Peugeot 3008 are la baza platforma scurta numarul 2 a casei, care a fost desemnata pentru 3008 datorita rigiditatii de care da dovada, precum si pentru acustica si vibratiile reduse. Pornind de aici, Peugeot a pus accent pe siguranta. Caroseria a fost gandita pentru a oferi nivelul maxim de siguranta si, in plus, un grad ridicat de rigiditate, ambele cat mai apropiate de standardele unei limuzine. Pe langa aceste aspecte, s-a urmarit reducerea greutatii caroseriei, reducerea emisiilor poluante, obtinerea unui consum de combustibil cat mai mic si costuri de intretinere reduse.

Tot la capitolul caroserie, trebuie sa vorbim si despre designul acesteia, care afiseaza o tenta sportiva si eleganta ce se transmite si in interior. Partea frontala este inalta, cu faruri care se prelungesc pe laterale, si sigla marcii predominanta in centru. Spatele beneficiaza de stopuri animate, in genul celor de la 308. Per total, desenul caroseriei este unul placut si atragator, cu tente evident sportive.

In habitaclul lui 3008 regasim un post de conducere inspirat de cockpit-ul avioanelor, cu comenzi asezate ergonomic si cu un impact vizual puternic. Plansa de bord este complet noua, beneficiind de o noua centrala de comanda pentru climatizare, sistem audio, navigatie si telefon. Interiorul pare riguros construit, din materiale de calitate, si se bucura de spatiu interior suficient pentru toti ocupantii, precum si de o modularitate complexa a scaunelor spate (Multiflex).

Capacitatea maxima de incarcare a portbagajului este de 1.604 litri, cu scaunele spate rabatate, sau de 512 l, cu scaunele din spate in pozitie normala. Incarcarea se realizeaza usor, datorita marginii pliabile si hayonului din doua bucati, partea inferioara putand fi, la nevoie, utilizata ca scaun. Printre sistemele pe care Peugeot le propune pentru 3008, se numara „dynamic roll control“, care apare pentru prima data in acest segment si care poate stabili in mod optim compromisul intre o tinuta de drum sigura si confortul maxim. Putem vorbi si despre „grip control“, un sistem de tractiune similar lui Terrain Response, de la Land Rover, care ofera posibilitatea alegerii setarii tractiunii in cinci moduri in functie de tipul caii de rulare.

3008 dispune de o noua tractiune
Din anul 2011, Peugeot 3008 va dispune de tractiunea integrala revolutionara Hybrid 4, similara celei de pe prototipul 3008 Prologue. Aceasta combina un motor diesel 2.0 HDI de 163 CP cu un motor electric de 37 CP, amplasat langa puntea spate, ambele furnizand o putere totala de 200 CP si un cuplu maxim distribuit astfel: 300 Nm pe puntea fata si 200 Nm pe puntea spate. Pana atunci, 3008 dispune de cinci motorizari, cea de 2 litri HDI fiind complet noua si oferita in doua trepte de putere. Cea mai puternica, de 163 CP, este cuplata exclusiv cu o cutie automata cu 6 trepte, o cutie secventiala mecanica fiind oferita pentru dieselul 1,6 HDI de 110 CP.

Capacitatea maxima de incarcare a portbagajului este de 1.604 litri, cu scaunele spate rabatate, sau de 512 l, cu scaunele din spate in pozitie normala. Incarcarea se realizeaza usor, datorita marginii pliabile si hayonului din doua bucati, partea inferioara putand fi, la nevoie, utilizata ca scaun. Printre sistemele pe care Peugeot le propune pentru 3008, se numara „dynamic roll control“, care apare pentru prima data in acest segment si care poate stabili in mod optim compromisul intre o tinuta de drum sigura si confortul maxim. Putem vorbi si despre „grip control“, un sistem de tractiune similar lui Terrain Response, de la Land Rover, care ofera posibilitatea alegerii setarii tractiunii in cinci moduri in functie de tipul caii de rulare.

3008 dispune de o noua tractiune
Din anul 2011, Peugeot 3008 va dispune de tractiunea integrala revolutionara Hybrid 4, similara celei de pe prototipul 3008 Prologue. Aceasta combina un motor diesel 2.0 HDI de 163 CP cu un motor electric de 37 CP, amplasat langa puntea spate, ambele furnizand o putere totala de 200 CP si un cuplu maxim distribuit astfel: 300 Nm pe puntea fata si 200 Nm pe puntea spate. Pana atunci, 3008 dispune de cinci motorizari, cea de 2 litri HDI fiind complet noua si oferita in doua trepte de putere. Cea mai puternica, de 163 CP, este cuplata exclusiv cu o cutie automata cu 6 trepte, o cutie secventiala mecanica fiind oferita pentru dieselul 1,6 HDI de 110 CP.

Din punctul de vedere al dotarilor si sigurantei, 3008 propune, printre alte repere, faruri bi-xenon directionale, sistem Isofix, „hill assist“, „head up display“ sau „distance alert“, care dispune de diverse functii de avertizare si asistare.

Noul 3008 aspira la punctajul maxim la testele EuroNCAP. Peugeot 3008 va fi prezentat in premiera la Salonul de la Geneva peste o luna, urmand a fi comercializat din vara.

Hayon-ul este impartit in doua bucati iar portbagajul dispune de un planseu separator. Bancheta din spate este fractionabila 1/3 sau 2/3.

 

 

Adaugă un comentariu