Piaţa auto din România după 8 luni -129.759 unităţi comercializate

Piaţa auto din România a consemnat o creştere relativ solidă după primele opt luni din acest an, de 9% comparativ cu perioada similară din anul trecut, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme.

Din cele 129.759 unităţi comercializate în primele opt luni, 110.998 sunt autoturisme care, pe ansamblului perioadei, înregistrează o creştere de 10,6%, şi 18.761 vehicule comerciale, acestea având o creştere de doar 0,1%.

 Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 34.419 unităţi, urmată de către Volkswagen, cu 11.435 unităţi şi Renault 11.012 unităţi.

Dacia, cu 32.621 unităţi, conduce top-ul la categoria autoturisme (29,4% cotă de piaţă, realizată pe volum în creştere cu 6,1% faţă de 2018), iar Ford (2.522 unităţi) pe cel de la vehicule comerciale uşoare.

La categoria autoturisme, Dacia este urmată de Volkswagen cu 10.022 unităţi (9% cotă de piaţă şi un volum în scădere cu 4,3% faţă de 2018), Renault 9.652 unităţi (8,7% din total piaţă şi un volum în creştere cu 29,2%), Skoda 9.190 unităţi (8,3% cotă de piaţă şi un volum mai mare cu 2,7%) şi Ford 7.650 unităţi (6,9% cotă de piaţă şi un volum în creştere cu 23,4%).

Pe modele, cu cele 13.360 unităţi vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele opt luni din 2019, urmat de Dacia Duster cu 7.610 unităţi, Dacia Sandero 6.888 unităţi, Renault Clio 4.242 unităţi şi Skoda Octavia 3.342 unităţi.

Adaugă un comentariu