Pirelli a sarbatorit cea de-a 50-a aniversare a ‘The Cal’™

Publicat prima dată în anul 1964, Calendarul Pirelli şi-a sărbătorit cea de-a 50-a aniversare şi la Bucureşti, în cadrul unui eveniment desfăşurat la Ambasada Italiei, în prezenţa, Ambasadorului Italiei, Excelenţa Sa domnul Diego Brasioli, a reprezentanţilor la vârf ai companiei Pirelli România, a partenerilor de afaceri şi clienţilor Pirelli Romania, precum şi a presei. Gazda evenimentului a fost cunoscuta actriţă Alexandra Dinu.

Pirelli a găzduit mai multe evenimente pentru sărbătorirea acestei aniversări. În luna iunie, în New York, a fost organizată o şedinţă foto specială cu renumiţii fotografi Peter Lindbergh şi Patrick Demarchelier (primul realizând calendarele din 1996 şi 2002, iar cel de-al doilea pe cele din 2005 şi 2008) şi modele reprezentative din cele mai recente Calendare: Alessandra Ambrosio, Helena Christensen, Isabeli Fontana, Miranda Kerr, Karolina Kurkova şi Alek Wek.

Cu ocazia acestui eveniment o expoziţie retrospectivă a fost organizată la galeria Pirelli ‘HangarBicocca din Milano, care a fost deschisă publicului pe 23 şi 24 noiembrie 2013. Acest lucru a dat ocazia redescoperirii celor 50 de ani ai The Cal’™,  prin intermediul a peste 160 de fotografii realizate de peste 30 de fotografi care au lucrat la Calendar în decursul timpului.

Pentru a marca această  aniversare importantă, Pirelli a hotărât să nu realizeze un Calendar 2014, ci să lanseze Calendarul Pirelli 1986 creat de Helmut Newton şi care nu a fost publicat, fiind păstrat până în prezent în arhiva companiei. Lucrarea laborioasă de reconstrucţie desfăşurată de Pirelli Foundation a contribuit la realizarea acestui proiect.

După aproape 30 de ani, acest calendar, care valorifică o coincidenţă norocoasă, faptul că anii 1986 şi 2014 au date identice, a văzut lumina tiparului şi a făcut parte din cadrul evenimentelor dedicate aniversării.

 

50 DE ANI AI THE CAL’: ISTORIA CELUI MAI FAIMOS CALENDAR DIN LUME

The Cal’™ a fost creaţia Pirelli UK Limited, filiala britanică a Grupului, care a beneficiat de o mare libertate de acţiune în realizarea proiectului. În 1964, căutând o strategie de marketing prin care Pirelli să se diferenţieze de concurenţa internă, britanicii i-au angajat pe directorul artistic Derek Forsyth şi fotograful britanic Robert Freeman, faimos pentru portretele formaţiei Beatles, să realizeze ceea ce, la vremea respectivă, reprezenta un proiect complet inovator.

Rezultatul a fost un produs rafinat, exclusiv, cu conotaţii artistice şi culturale care l-a făcut din start să se deosebească de lumea modei şi „glamour’.

De atunci, timp de 50 de ani, The Cal’™ a continuat să marcheze trecerea timpului cu imagini realizate de cei mai cunoscuţi fotografi ai momentului – surprinzând şi interpretând cultura contemporană şi impunând adesea noi tendinţe.

Adaugă un comentariu