„Sicriele pe roți” ale Poliției Române: Dacii vechi de 21 de ani și autospeciale ARO

În ultimele luni, mai mulți polițiști și sindicaliști au poreclit autospecialele Poliției Române „sicrie pe roți’ sau „coșciuge cu girofar’. Situația actuală a parcului auto folosit de Poliţia Română, dezvăluită de Libertatea, confirmă temerile și ironiile oamenilor legii. Multe dintre mașini ar fi trebuit casate de două ori până acum și totuși continuă să fie folosite în misiuni.

Jurnaliștii de la Libertatea le-au solicitat celor 41 de inspectorate județene situația la zi a parcului auto aflat în uz, în baza legii privind accesul la informații de interes public. 39 dintre acestea au dezvăluit mărcile, modelele și anii de fabricație ale autospecialelor din dotare, iar imaginea de ansamblu nu arată deloc bine.

Potrivit calculelor făcute de Libertatea, 47,7% dintre autospecialele de poliție sunt fabricate înainte de anul 2010. Majoritatea acestora sunt unități Dacia Logan de primă generație, produse la Mioveni în urmă cu 15 ani.

Vasile Lincu, preşedintele Sindicatului Naţional al Poliţiştilor ProLex, a declarat pentru Libertatea că mașinile Poliției Române ar trebui utilizate cel mult 5 ani, regulă complet ignorată de autorități: „Durata de exploatare a unei autospeciale este de maximum 5 ani. Dacă în bugetul anual sunt asigurate fonduri pentru 25 la sută din parcul auto, odată la patru ani întreg parcul este înoit. Nu e dificil să se asigure şi aceasta sumă pe lângă salarii. Dacă tu faci după ureche, azi 10 la sută, mâine 20 la sută, mai rău faci‘.

 

Citește și:

ŢEPE URIAȘE cu maşini SECOND din Germania! Citeşte ca să nu plângi după BANI în arestul Poliţiei

CEA MAI TRISTĂ VESTE: Nu-l vom mai vedea vreodată pe Michael Schumacher!

Scene UIMITOARE: Operație pe inimă, pe marginea drumului pentru salvarea unui motociclist

Milioane de ŞOFERI fericiți! Se dă LEGE pentru ieftinirea benzinei! De când se aplică

Toţi ŞOFERII DE TIR trebuie să ştie: iată noul DISPOZITIV OBLIGATORIU din 15 iunie

 

Printre „sicriele pe roți’ cu care oamenii legii se deplasează în misiuni se numără Dacii 1300, Dacii Solenza și chiar autoturisme de teren marca ARO, care nu mai sunt fabricate din 2003.

Campion la vechimea parcului auto este IPJ Hunedoara, unde 70% dintre autospeciale sunt mai vechi de 10 ani. Cu alte cuvinte, acestea ar fi trebuit scoase din uz de două ori până acum.

În ceea ce privește IPJ Neamț, procentajul vehiculelor vechi este de 60%.

La polul opus se situează județul Tulcea, unde numai 14% dintre mașinile Poliției sunt mai vechi de 10 ani.

Conform Libertatea, Ministerul de Interne are nevoie de 10.000 de autospeciale noi pentru toate subunitățile. O licitație în acest sens a fost lansată pe 8 ianuarie, dar încă nu a fost finalizată.

La începutul lunii mai, o agentă de poliție din județul Iași a publicat un mesaj dur pe Facebook cu privire la situația actuală a parcului auto de care dispune Poliția Română. Aceasta a fost implicată într-un accident rutier grav și susține că vehiculele din dotare sunt „mașini ale morții’.

Pe 25 martie, de Ziua Poliției, Vicepreședintele Sindicatului Național al Polițiștilor din România a scris pe Facebook că ziua este mai degrabă una de doliu: „Nu voi spune [n.r. „La mulți ani!”] atâta timp cât ne condamnați la moarte, doamnă ministru, obligându-ne să ne deplasăm la intervenții cu aceste coșciuge cu girofar!‘.

 

Sursa: Libertatea.ro / Sursa foto: Dickelbers, via Wikimedia Commons

Adaugă un comentariu