Povestea primului autobuz cu etaj românesc care făcea senzație în anii ’50

Primul autobuz cu etaj a fost fabricat în România la mijlocul anilor ’50 și era o adevărată senzație pe șoselele patriei. Autobuzul făcea curse regulate între Bucureşti şi Amara.

Autobuzul a fost construit la Întreprinderea de Reparaţii nr .1 din Capitală în 1957. Mașina era capabilă să transporte 74 de persoane, adică dublul obişnuit.

„IRTA Bucureşti va introduce acest autobuz în graficul de pasageri, pe ruta Bucureşti-Amara, cu începere de la 15 mai. Maşina este încredinţată experimentatului şofer Jean Dobrogeanu, care a condus vreme îndelungată camionul Skoda cu trei remorci’, se menționa într-un articol din presa vremii.

De ce în perioada comunistă se circula alternativ duminica? Cine avea voie să circule liber?

În București, primele autobuze pentru transportul public au fost introduse în 1909. În 1936 parcul STB număra 392 de autobuse urbane, scrie adevarul.ro.

Cum se cumpărau mașinile în perioada comunistă

Foto: automobileromanesti.ro

Adaugă un comentariu