Povestea unei tâlhării celebre. Cel mai mare jaf din perioada comunistă și legătura acestuia cu o Skoda Station

Într-o epocă în care jafurile erau o raritate, pe data de 28 iulie 1959 patru bărbați și o femeie jefuiesc o mașină a Băncii Naționale a Republicii Populare Române. Marca mașinii? O Skoda, una dintre puținele mașini străine ce circulau în București la acea vreme.

În dimineaţa zilei de 29 iulie 1959, un autoturism Skoda ce aparţinea Băncii de Stat a Republicii Populare Române, în care era transportată suma de 1.686.000 de lei, s-a oprit în faţa unei filiale de pe Calea Giuleşti. În acel moment dintr-un taxi au coborât patru bărbaţi şi o femeie, toţi cu cagule şi înarmaţi cu pistoale. Aceştia au reuşit să-i imobilizeze pe şoferul maşinii băncii, precum şi pe însoţitorul lui, plecând cu doi saci plini cu bani.

De ce în perioada comunistă se circula alternativ duminica? Cine avea voie să circule liber?

Skoda Station, mașina cu numărul de circulaţie 53693 B, a fost prădată în mai puțin de un minut întrucât nu avea niciun fel de securitate. Angajații băncii nici măcar nu erau înarmați, iar ușa mașinii nu avea încuietoare.

La şase săptămâni de la comiterea jafului, pe data de 18 septembrie 1959, autorii au fost prinşi, iar banii furaţi au fost recuperaţi. După două luni de anchetă, dosarul a fost trimis spre judecare. La 23 noiembrie 1959, a avut loc procesul, cei patru bărbaţi fiind condamnaţ la moarte, în timp ce Monica Sevianu a primit închisoare pe viaţă deoarece avea doi copii.

Adaugă un comentariu

Articole similare