Primele fotografii oficiale cu BMW X1 inainte de lansare

Mai mari si mai grele, SUV-urile traditionale au luat-o intr-o directie gresita. BMW face un pas decisiv in sens contrar si va lansa in curand X1, un baby SUV 4×4. Iata primele fotografii cu BMW X1, aproape de lansare.

SUV-urile actuale merg contra curentului. Sunt prea mari, prea grele, iar criza financiara si psihoza cu limita de CO2 (plus taxarea emisiilor excesive in tarile vestice) afecteaza in plus acest segment. BMW a inteles primul acest lucru si va lansa in curand un SUV mai mic si mai inteligent.

BMW X1 va iesi de pe portile uzinei din Leipzig, si in aceste zile parcurge ultimele etape de testare, inaintea lansarii oficiale. Auto Bild a mai publicat fotografii si informatii despre BMW X1 in Auto Bild nr. 1/2009, cand colegii de la Auto Bild Germania s-au deplasat la Cercul Polar de Nord, la Rovaniemi, in orasul lui Mos Craciun, pentru a conduce cel mai mic SUV BMW.

Noul concurent al lui Tiguan, impreuna cu aproape 80% dintre secretele lui, s-a dezvaluit la Salonul de la Paris. Linia laterala proeminenta, stopurile care se prelungesc in lateral si luneta inclinata, la fel ca la X6, sunt artificii de design deja cunoscute.

De la primul contact cu X1, reiese ca este evident mai compact decat X3. Cu 4,46 metri lungime, este intr-adevar cu 4 cm mai lung decat VW Tiguan, dar si cu 11 cm mai scurt decat X3. Iar parcat langa fratele sau mai mare, X3, X1 pare mai degraba un Seria 3 Touring, putin mai inalt. E ceva in genul unui Allroad de la Audi. Aceasta impresie este creata de faptul ca X1 este cu 13 cm mai scund decat X3, dar si din cauza garzii la sol mai mici, care este cu doar 4 cm mai mare decat la Seria 3 Touring.

La prima impresie insa, spatiul interior pare la fel de mare ca cel din X3, cu exceptia spatiului pentru cap, care este mai restrans din cauza acoperisului mai coborat si a lunetei puternic inclinate. Din pacate, plansa de bord si fetele usilor sunt acoperite cu panza neagra si nu pot fi vazute. Este iarasi de prisos, pentru ca acestea ascund ceea ce ne putem imagina deja: o plansa de bord ce reprezinta o combinatie intre cea de la Seria 1 si 3, cu consola relativ lata si – sus, in mijloc – displayul sistemului de navigatie din Seria 3 facelift. In plus, va aparea doar tasta HDC de asistare la coborarea pantelor. Volanul este preluat de la Seria 1 Coupé, iar sistemul iDrive cu noul design de pe Seria 7 va fi disponibil optional. X1 este un produs modular.

In schimb, modularitatea a fost franata de costuri. Luneta nu se mai deschide separat de hayon, spatarul scaunului pasagerului fata nu se rabateaza, ca la Tiguan, si spatarul fractiunilor banchetei spate nu are reglaj sub unghiuri diferite. Spatarul banchetei spate se rabateaza fractionat simplu, creandu-se o suprafata plana de incarcare.

Din experienta colegilor de la Auto Bild Germania, va putem informa ca inca de la primul contact cu masina, X1 se conduce ca un Seria 3 Touring sau ca un Seria 1. Este mai mult autoturism decat SUV. La acest lucru contribuie si masa de doar 1.600 kg, mai redusa cu 200 kg decat la X3 cu motor echivalent.

BMW X1 este un automobil cu o dinamica buna, care ofera un raspuns rapid. Ruliul este redus, iar pozitia de condus este joasa, ca intr-o limuzina. X1 se conduce ca o limuzina. Sistemele de siguranta activa, Efficient Dynamics si xDrive, fac parte din meniul standard. Distributia cuplului este de 40/60% fata/spate, putand fi transferat pe fiecare punte in cazuri extreme pana la 100%. Distributia cuplului in raportul 40/60% asigura o dinamica de invidiat. O versiune mai ieftina cu tractiune doar pe puntea spate nu este in program.

BMW X1 va debuta cu patru motorizari: doua cu patru cilindri (20i/150 CP si 20d/177 CP) si doua cu sase cilindri (30i/258 CP si noul super diesel de la Seria 7 30d/245 CP). Vor urma doua versiuni mai ieftine si cu emisii de CO2 mai reduse: 18i si 18d. A primit unda verde si un hibrid cu motor electric de 25 CP, dar inca nu se stie cand va intra in productie.

Nici preturile nu s-au stabilit inca, dar noi estimam un pret de baza pentru X1 20i de 34.000 euro. Nu e mult mai ieftin ca X3, pentru ca un X3 20i costa 35.700 euro. Iar un 320i Touring fara 4×4 costa 32.011 euro. Un Tiguan 1.4 TSI este cu peste 7.000 euro mai ieftin. Concluzia este clara: mai mic este mai inteligent, dar nu si mai ieftin.

Adaugă un comentariu