Punct culminant pentru aniversarea de 50 de ani a diviziei M: debut pentru BMW M2, un coupe GT cu configurație clasică!

Evenimentele și ceremoniile referitoare la aniversarea de 50 de ani a diviziei BMW M GmbH au curs ca un iureș de-a lungul lui 2022. Acum constatăm că gestul cel mai proeminent pe tema respective vine chiar din partea specialiștilor M. Desigur, e vorba despre cea de-a doua generație a coupe-urilor BMW M2.

Configurația sa constructivă respectă o formulă consacrată de mult în segmentul grand-turism premium din Europa: motor cu șase cilindri în linie amplasat longitudinal în față, tracțiune pe roțile din spate și caroserie cu design de coupe având o rafinată tentă sportivă. Această cofigurație are darul de a avantaja atât repatiția față/spate a masei, cât și motricitatea. Pentru ca implicarea celui de la volan în interacțiunea cu mașina să fie completă, este propusă opțiunea unei cutii de viteze este manuală cu 6 trepte. Standard, BMW M2 este dotat cu o cutie de viteze automată cu 8 trepte M Steptronic gestionată prin soft Drivelogic.

Motorul M TwinPower Turbo își atinge cuplul maxim de 550 Nm pe intervalul de turație cuprins între 2650 și 5870 rpm. Cât despre puterea maximă, aceasta se ridică 460 CP, fiind atinsă la regimul de 6250 rpm (turația maximă este de 7200 rpm – neobișnuit de înaltă pentru un propulsor turbo destinat comercializării).

Adepții sportivității cu accent pe agilitate au sesizat deja, probabil, că M2 este în mai mare măsură potrivit cu aspirațiile lor decât spectaculosul performer M4 Coupe. Dimensiunile mai compacte ale lui M2 (ampatament mai scurt cu 110 mm, lungime cu 214 mm mai mică) spun ceva în sensul acesta. Totuși, a nu se înțelege că BMW M2 are dimensiuni realmente compacte – nu este cazul, din moment ce lungimea sa ajunge la 4,58 m.

Personalitatea sportivă a mașinii va fi pusă în evidență de funcția M Traction Control (parte a programului M Professional). Funcțiile M Drift Analyser și M Laptimer vor fi apreciate de către cei care intenționează să-și ascută abilitățile de pilotaj pe circuit, în manieră competițională. Butonul M Mode la va oferi acestora acces total la potențialul dinamic al mașinii.

În cazul cutiei de viteze manuale, accelerația de la 0 la 100 km/h se poate erzolva în 4,3 s, însă cutia de viteze automată asigură obținerea unei cronometrări de 4,1 s. În cazul său, pragul de 200 km/h va fi depășit la 13,5 s după plecarea de pe loc. Pachetul M Driver permite atingerea unei viteze maxime de 285 km/h, altfel viteza maximă a lui BMW M2 este limitată electronic la 250 km/h. Comercializarea va demara anul viitor.

taguri
Adaugă un comentariu