Raliul Mongoliei

Sase pasionati vor parcurge in aceasta vara 28.000 km cu un VW Up in Raliul Mongoliei, cel mai mare si mai important raliu caritabil din lume.

 Sase pasionati pleaca in aceasta vara, in aventura vietii lor, cu un VW Up in Raliul Mongoliei: trei la dus si trei la intors, o masina de clasa mini (VW Up) si 28.000 km prin doua continente si 14 tari. Pe traseul dus, echipa va fi formata din Radu Manea –
40 de ani, manager, pasionat de calatorie si automobilism, Ovidiu Niculica – 47 de ani, arhitect, pescar si participant la triatlon, Razvan Mosneag – 38 de ani, arhitect, pasionat de calatorie si fotografie. Pe traseul de intoarcere vor conduce Radu Mocanu – 39 de ani, trainer pasionat de fotografie si munte, Teo Grigore – 29 de ani, inginer constructor, pasionat de automobilism si calatorie, Marian Boanca – 40 de ani, grafician, pasionat de drumetie si pescuit.

Startul competitiei se da pe 20 iulie la Londra si pe 22 iulie la Praga. |n 24-25 iulie, caravana va trece si prin Romania, traseul urmand sa aiba de toate: desert, stepa, lanturi muntoase, asfalt, macadam. Nu este un raliu in care timpul conteaza si nu exista rute prestabilite. Participantii sunt asteptati in punctul final, la Ulan Bator, intre 9 si 30 august. Echipajul romanesc va merge pe ruta sudica si nu va trece prin China, din cauza restrictiilor foarte mari pentru masinile straine (taxe mari, obligativitatea unei verificari tip RAR la granita). Pe drumul de intoarcere este prevazuta trecerea prin lantul Pamir pe asa-numita in mod simbolic Pamir Highway, care ajunge la peste 4600 metri altitudine.

La raliul Mongoliei sunt asteptate 350 de echipaje. Cea mai mare parte din masinile care au ajuns la destinatie in editiile precedente au fost donate si apoi vandute, banii obtinuti fiind alocati organizatiei CoolEarth, pentru a fi folositi la salvarea padurilor tropicale, si altor scopuri caritabile. Incepand cu editia 2014, masinile nu mai pot ramane in Mongolia si echipa din Romania a optat astfel pentru a continua raliul si in sens invers. Prin participarea la Raliul Mongoliei, fiecare echipa trebuie sa doneze cate 1.200 de euro catre CoolEarth si unui obiectiv caritabil secundar. Echipajul romanesc va sprijini Asociatia Caritas Bucuresti, care se ocupa cu prevenirea abandonului, a institutionalizarii, a marginalizarii sociale si scolare a copiilor cu abilitati speciale, beneficiari fiind 22 copii cu dizabilitati, in special sindrom Down.

Regulile competitiei favorizeaza masini mici, de serie mare, fara modificari speciale, cu motoare de mica cilindree, de preferinta sub 1 litru. Echipajul romanesc va pleca cu un VW Up cu motor de 1 litru si 75 CP. Este o masina de serie, care are insa unele modificari. Bateria de serie de 36 Ah a fost inlocuita cu una de 54 Ah, cea mai mare posibila care intra in spatiul rezervat din compartimentul motor. Apoi, masina va merge zilele urmatoare la „croitorie’, unde i se vor monta scuturi din aluminiu sub motor, rezervor, conducte si cabluri. Si suspensia de serie va fi inlocuita. Pentru aceasta aventura ar fi fost mai potrivit un VW Cross-Up, dar acesta nu se comercializeaza la noi. De aceea, echipa a luat decizia de a monta macar suspensia de la Cross-Up, mai ridicata cu 10 mm si mai rezistenta. Pe masina a fost montat un portbagaj suplimentar, in care, pe langa bagaje, se vor regasi doua roti complete cu pneuri gata montate pe jante. Nu va lipsi nici rezerva standard a masinii. La dimensiunea anvelopelor lui Up 165/70 R14 nu se gasesc pneuri AT, asa ca Michelin a oferit pneuri cu ranforsare suplimentara.

In portbagaj isi va face loc si o canistra de benzina de 25 de litri. Sunt locuri in pustietate in care nu exista benzinarii. In mod normal, Up are un rezervor de 35 de litri si consuma, cu un singur om in masina, in mers normal in afara localitatii, cam 4 l/100 km. Incarcata i­nsa la sarcina maxima (masina are 920 kg si o sarcina utila de 370 kg), consumul se va ridica la circa 8,5 l/100 km. Asta inseamna circa 2,38 tone de benzina, care costa in jur de 3.500 de euro la pretul benzinei de la noi. Echipajul va avea si cateva piese de schimb uzuale: filtre, curele, ulei. In Rusia, la Barnaul, dupa 12.000 km, este prevazuta o revizie, service-ul de acolo lucrand inclusiv duminica. In functie de tipul drumului, se vor parcurge intre 200 si 1.000 km pe zi si in mare parte din drum se va dormi in cort. Pentru siguranta, echipajul va avea un telefon prin satelit si o monitorizare prin GPS, dar nu si un sistem de navigatie, urmand sa se orienteze dupa harta si busola. Nu putem decat sa le uram succes, si lor, dar si micutului Up, care va fi pus in fata unui test de anduranta extrem. Din cei 28.000 km, circa 30% vor fi pe macadam, in special prin Asia.

 

Adaugă un comentariu