Range Rover Sport – debut pe strazile din New York

Land Rover declara ca noul Range Rover Sport este cel mai rapid, cel mai agil si cel mai incisiv Land Rover din toate timpurile. Este mai usor cu pana la 420 de kg si primeste in premiera noul motor V6 de 3 litri cu compresor mecanic de 340 CP, care va debuta si pe Jaguar F-Type.

 

Range Rover Sport nu mai are nimic in comun cu platforma lui Land Rover Discovery ca in cazul vechiului model, fiind dezvoltat pe aceeasi baza cu noul Range Rover, cu care imparte 25% din componente.

Schimbare radicala pentru noul Range Rover Sport: este primul model din clasa sa (la concurenta cu Mercedes ML, Audi Q7, BMW X5) care dispune de o caroserie din aluminiu. Astfel, desi lungimea a crescut cu 62 mm ajungand la 4850 mm, noul Range Sport este cu 420 kg mai usor, comparatia fiind valabila pentru versiunea TDV6 (2115 kg fata de 2535 kg la vechiul model). Ampatamentul s-a marit cu 178 mm ajungand la 2923 mm (pasagerii din spate au cu 24 mm mai mult loc la genunchi) , iar in premiera, Range Sport este disponibil optional si cu sapte locuri.

Cu console fata si spate mai scurte si latime mai mare (plus 55 mm), Range Rover Sport are proportii mai sportive, fiind si mai aerodinamic (Cx 0,34).

Range Rover Sport nu se poate sustrage tendintei actuale in care clientii vor mai multa dinamica pe sosea si in care procentul celor interesati de aptitudini off-road extreme este in scadere.

Totusi, au reusit sa gaseasca un compromis elegant, oferind doua sisteme de tractiune integrala permanenta:

–          cu reductor, distributie 50/50 % a cuplului si blocare 100% a diferentialului spate

–          fara reductior, mai usor cu 18 kg decat cel cu reductor, cu diferential central Torsen si distributie initiala 42/58% a cuplului fata/spate.

Range Sport ramane un adevarat profesionist in off-road oferind cea mai lunga cursa a suspensiei din segment (260 mm in fata si 272 mm in spate). Garda la sol a crescut cu 51 mm la 278 mm, iar suspensia pneumatica a fost revizuita complet. De asemenea, noul Range Sport poate trece prin vaduri de apa adanci de 850 mm (plus 150 mm fata de vechiul model).

Sistemul de directie este electric, iar optional se ofera suspensie adaptiva Adaptive Dynamics. La modelele mai puternice, in selectorul Terrain Response apare un mod suplimentar numit Dynamic.

Patru motorizari sunt oferite la start, doua turbo diesel si doua pe benzina supraalimentate cu compresor mecanic. In gama pe benzina debuteaza noul V6 de 3 litri cu compresor mecanic de 340 CP, care va aparea si sub capota lui Jaguar F-Type. Motorul de top esrte V8-ul de 5 litri si 510 CP.

La startul vanzarilor vor fi disponibile doua dieseluri V6 de 3 litri cu 258 si respectiv 202 CP. Pana la finalul anului se va lansa si V8-ul diesel de 4,4 litri si 339 CP. Toate mootarele sunt cuplate cu transmisia automata ZF cu 8 trepte. In discutie se afla si un motor turbo pe benzina cu patru cilindri, care ar putea scadea masa la gol la sub 2000 kg.

Noul Range Sport va fi disponibil din trimestrul al treilea pe 169 de piete in patru versiuni: S, SE, HSE si Autobiography, plus versiunile Dynamic’ pentru HSE si Autobiography.

 

 

 

 

.

Adaugă un comentariu