Cu noul RCA s-ar putea să-ți repari mașina cu bani de acasă. Care sunt modificările

Normele Uniunii Europene privind modul de calcul al primelor de asigurare ar putea duce la schimbarea modului în care sunt date acum despăgubirile.

Citește și:

Decizie surpriză luată de Volkswagen pentru clienții din România

Îndrăzneț: așa ar arăta o Dacia 1300 dacă ar fi lansată în 2020

Parlamentul României urmează să voteze în 26 Mai pentru sau împotriva unui proiect de lege care ar urma să schimbe modul în care sunt acordate primele de asigurare. Legea a fost deja adoptată de către Senat.

Dacă va trece și de voturile din Parlament, RCA-ul va avea un nou sistem de despăgubire, unul care se înscrie mai bine în normele propuse de Uniunea Europeană cu privire la modul de calcul al primelor de asigurare.

Mai precis, compania de asigurări va plăti daunele direct către despăgubit, acesta din urmă alegându-și singur service-ul la care dorește să-și repare mașina. Propunerea de modificare a modului în care sunt onorate primele pentru daune a venit chiar din partea companiilor de asigurări auto din România.

În prezent, companiile de asigurări plătesc daunele direct către service-uri în urma estimărilor acestora privind reparațiile. Acest protocol însă a generat scandaluri de-a lungul timpului — și în special în ultima perioadă —, companiile de asigurări plângându-se de tarifele nejustificat de mari ale service-urilor.

Modificarea modului de despăgubire al polițelor RCA ar putea duce, însă, la situații similare, doar că din partea șoferilor păgubiți. Asociațiile de consumatori critică și se opun acestei modificări, explicând că dacă primele acordate de companiile de asigurări vor fi mai mici decât cele tarifate de service-uri (o situație probabilă), atunci proprietarii se vor trezi că nu le ajung banii să-și repare mașinile. La fel de probabil este și scenariul în care șoferii păgubiți să încaseze primele de asigurare și să nu mai vrea să-și mai repare mașinile.

Aceste modificări trebuie să mai treacă acum de comisiile de specialitate, relatează Economica, după care vor fi incluse în legea completă care va fi votată în Camera Deputaților la data de 26 Mai.

    VIOREL says:

    daunele sa fie stabilite de un comstatator independent ,nu de firmele de asagurari si nu in functie de vechimea masinii

    Carmen says:

    In cazul acesta, fiecare firma asiguratoare care emite polițe obligatorii, ar trebui sa aiba la fel de obligatoriu si 4-5 service -uri in care sa repare mașinile păgubiților incadrandu-se in suma de despăgubire. Dacă alte service -uri percep suprataxa, sa fie ei onești.

Adaugă un comentariu