Renault a înființat compania Ampere, ale cărei produse și servicii vor facilita dezvoltarea sustenabilă a elecromobilității.

Începutul lunii noiembrie a fost punctat, printre altele, și de startul oficial al companiei Ampere, parte strategică esențială a planului strategic Renaulution al Renault Group. Ampere a devenit astfel primul „pure player' european specializat în vehicule electrice și software. Data efectivă a  înființării companiei este 1 noiembrie 2023.

În adevăratul spirit al Renault, Ampere se va implica în producerea vehiculelor electrice cu conectivitate extinsă la prețuri accesibile tuturor, abordând imperativele tranziției energetice și valorificând oportunitățile de creștere de pe piață. Ampere își propune să devină liderul european pe piața de vehicule electrice aflată în creștere rapidă. Axată pe tehnologie, Ampere se mândrește cu o abordare orizontală care îi permite să fie mai agilă, mai rapidă și mai inovatoare.

Ampere se bazează pe 15 ani de experiență în domeniul EV și combină o organizare agilă și eficientă pentru a proiecta mașini 100% electrice, pentru piața europeană, oferind o experiență unică pentru clienți. Obiectivele companiei Ampere vizează inclusiv integrarea ESG (Environmental, Social & Governance) de-a lungul lanțului său valoric – în produsele și serviciile sale, dar și în procesele pe care de desfășoară, creând o economie circulară cu emisii reduse de carbon.

Proiectul industrial și tehnologic urmărit de Ampere rezonează puternic cu piața europeană, unde s-a născut și Renault Group. Se mândrește cu o gamă unică de competențe, precum și cu un ecosistem industrial și tehnologic solid care protejează întregul lanț valoric. Ampere operează în 11 locații din Franța, printre care patru unități industriale: ElectriCity care include fabricile de la Douai, Maubeuge și Ruitz; și uzina de la Cléon.

Compania are peste 11.000 de angajați – dintre care 35% sunt ingineri – care proiectează, dezvoltă, produc și comercializează vehicule de înaltă performanță, sigure și durabile sub marca Renault. Împreună, își unesc toate eforturile pentru a realiza această tranziție pe scară largă la mobilitatea electrică.

Condusă de Luca de Meo, CEO Ampere, echipa de management reunește oameni din cadrul  Renault Group, precum și din afara industriei auto și companii internaționale de tehnologie. „Sunt mai mult decât încrezător că succesul Ampere se bazează pe expertiza și entuziasmul unei echipe foarte diverse, care s-a dovedit extrem de eficientă în ultimii doi ani de pregătire.' a declarat Luca de Meo.

Ampere vizează o creștere medie anuală de 30% a veniturilor între 2023 și 2031. De la 10 miliarde de euro în 2025 cu 4 vehicule, Ampere va viza peste 25 de miliarde de euro din venituri în 2031, cu 7 vehicule competitive. Concret, în momentul de față se cunoaște că gama oferită de Ampere va cuprinde șase modele electrice până în 2030 poziționate în cele mai disputate segmente ale pieței EV europene. Ampere intenționează să acopere astfel până la 80% din profitul pieței EV mainstream, calibrată pe segmentele B și C.

Adaugă un comentariu

Articole similare