Renault Bucharest Connected: cum arată noul sediu al mărcii

Renault Bucharest Connected este numele noului sediu al Groupe Renault România.

Complexul găzduiește cei 3.200 de salariați ai grupului Renault din București, dintre care 2.000 sunt ingineri. Practic, Renault a mutat angajații din șase clădiri în Renault Bucharest Connected. Noul sediu a fost inaugurat cu doar câteva zile înainte ca Renault să aniverseze 20 de ani de la privatizarea Automobile Dacia.

Este prima clădire din România certificată Verde IFC cu mențiunea Excelență și a fost proiectată de la zero pentru a avea spații de lucru cu lumină naturală și zone comune și de relaxare pentru o calitate cât mai bună a vieții angajaților. Totodată, clădirea Renault Bucharest Connected a primti și certificare ‘verde’ BREEAM la nviel Excelent, precum și certificare EDGE. Aceasta din urmă le revine clădirile care au un consum de energier redus cu aproape o treime și o economie de apă de 50% față de echivalentele lor convenționale în materie de suprafață.

Sediul Renault Bucharest Connected este poziționat pe Bulevardul Preciziei numărul 3G din București. Concernul francez s-a gândit la angajați și a reușit să se apropie cu sediul și mai mult de stația de metrou Preciziei.

Citeşte şi

Dacia DUSTER nouă sub 10.000 de euro?

Îi explică polițistului că are voie să bea și să conducă!

Poliţiştii la VÂNĂTOARE! Se dau AMENZI de 5800 lei după verificarea TALOANELOR

Noul sediu al Grupului Renault în România integrează un showroom exclusiv pentru angajați, un restaurant cu 800 de locuri, un centru de design, o sală de fitness cu acces gratuit, 28 de spații pentru servirea cafelei, câte o sală de mese la fiecare etaj, două cabinete medicale, un hub de inovație (Creative Lab), un spațiu pentru workshop-uri și expoziții, o bibliotecă, un centru de dezvoltare și formare, un amfiteatru și spații verzi în exterior. Vorbim despre aproape 1000 de arbori plantați de angajați prin acțiuni de voluntariat.

Nu lipsesc zonele de parcare, fiind disponibile 1000 de locuri în interior și în exterior, zone de parcare pentru biciclete și motociclete, stații de încărcare pentru vehicule electrice, un sistem de car-sharing dedicat angajaților și multe altele.

Probabil cele mai interesante aspecte ale vizitei sunt reprezentate de studioul de design, amplasat într-o clădire separată și cu acces restricționat chiar și pentru angajați. Acesta din urmă poate să plece de la zero și să dezvolte modele complet noi, cu tot cu machete din lut și orice altă fază a proiectării unui autovehicul nou.

Cei de la Renault folosesc intensiv proiectarea computerizată și au și un sistem care le permite să randeze vehiculul în stare de drum și să simuleze rularea cu acesta în diverse situații pentru a preveni potențiale problele care ar putea să ajungă pe modelele de serie.

Evident, nu este o premieră în industrie, ci mai degrabă prima dată când ni se prezintă un asemenea sistem în cadrul unei vizite la sediul unui producător auto. De obicei, aceste zone sunt ascunse, dar cei de la Grupul Renault au avut curajul să ne primească pentru o zi în interiorul enclavei numite Renault Bucharest Connected.

Noul sediu Renault România are 210 săli de întâlniri, 250 de borne de wi-fi, o suprafață totală de 47.000 de metri pătrați, din care 7.000 reprezentați de centrul de design și un atelier creativ în care se folosește imprimarea 3D. În cadrul acestuia sunt primiți și studenții sosiți la practică, iar cei de la Renault au dezvoltat propria imprimantă 3D. Aceasta este gândită să realizeze piese de precizie ridicată fără greșeală și la o scară neatinsă de majoritatea imprimantelor 3D din comerț.

Prin imprimarea 3D, specialiștii de la Renault Bucharest Connected au ocazia de a verifica modul în care pot remedia anumite potențiale probleme prin noi piese, fără a mai aștepta realizarea acestora din metal. Evident, durează câteva ore sau zile pentru crearea unei piese la o imprimantă 3D, mai ales pentru un prototip menit să remedieze sau să prevină anumite probleme, dar tot este mai rapid decât procedura convențională.

Grupul francez va mai angaja încă 600 de persoane în cursul anului 2019, iar toți vor avea un loc la Renault Bucharest Connected. Este cel mai mare centru de inginerie din țară și poate proiecta autovehicule de la zero, o posibilitate care exista și înainte în România în cadrul acestui concern, dar angajații beneficiază acum de faptul că se pot întâlni în cadrul aceleiași clădiri.

Poți urmări vizita noastră la Renault Bucharest Connected pe contul nostru de Instagram.

Foto: Groupe Renault România

Adaugă un comentariu