Rezistența bavarezo-mexicană: BMW Seria 2 Coupe rămâne exponentul tradiției sportive în noua lume auto.

Vremea clarificării totale încă nu a venit pentru zona inferioară a ofertei BMW (unde coexistă sub denumirea de Seria 2 mașini cu platforme tehnice și concepte de caroserie radical diferite), însă apariția noii generații BMW Seria 2 Coupé ne face să nici nu dorim realmente faptul respectiv. Până la urmă, ce este și ce nu este BMW Seria 2 Coupé?

Comunicatele oficiale ale mărcilor auto nu descriu neapărat exact ce este noutatea pe care tocmai au lansat-o, ele ne spun cum ar vrea producătorii să percepem produsul lor. În conformitate cu actul menționat, BMW Seria 2 Coupé este noul model sportiv compact al casei care păstrează nealterată rețeta tradițională a coupé-urilor cu abilități dinamice raffinate mulțumită așa-numitei configurații constructive clasice: motor amplasat longitudinal în față (un pic în spatele punții) și tracțiune pe roțile din spate (eventual integrală), cu mențiunea că printre motorizări există variante cu patru cilindri în linie și „straight-six' (șase cilindri în linie).

Impresionant gest din partea mărcii BMW, să propună începând din 2022 un astfel de vehicul, dotat cu tehnologie avansată și calibrat pe un nivel respectabil de performanță, aparent divergent față de tendința majoră a electromobilității și de cea a „downsizingului' (care și-a pus amprenta în teritoriul automobilelor cu motoare cu ardere internă). Includerea în ofertă a optimizărilor semnate M Technik întărește seriozitatea demersului cu caracter sportiv-GT susținut de Seria 2 Coupé.

Acum am ajuns la ce nu este BMW Seria 2 Coupé. Automobilul nu prea e compact, în niciun fel. Platforma sa tehnică, într-o variantă de ampatament redusă, provine de la actuala generație a Seriilor 3 și 4 (clasă medie). Lungimea lui BMW Seria 2 Coupé ajunge la 4537 mm, depășind-o discret pe a Seriei 3 din generația E90 (clasă medie, 4520 mm). În fine, să spui despre un performer de felul lui M240i (motorizare straight-six twin-turbo de 3,0 litri și 374 CP) că ar fi „compact', este, tehnic vorbind, nepotrivit. De altfel, puterea lui M240i este mai mare decât a fost cea cu care fostul BMW M2 (370 CP) și-a început cariera comercială.

BMW Seria 2 Coupé nu prea este compact nici la masa proprie, care pornește de la 1490 kg, iar un M240i cântărește 1690 kg. Recunoaștem și aici filosofia sportivelor BMW, care nu insistă să fie „lightweight', însă demonstrează cu prisosință că „au cu ce!' atunci când sunt conduse în manieră tipic sportivă.

Pentru final, am păstrat trei detalii pasibile de a genera controverse: oferta include și un diesel mild-hybrid, nu vor mai fi propuse variante cabrio (ca în cazul fostei generații de sportive Seria 2), iar fabricația se desfășoară în Mexic. BMW a menționat că nu are nicio emoție vis-à-vis de calitatea prestațiilor uzinei mexicane și că experiența anterioară cu uzina americană din Spartanburg (Seria 3/E36, roadstere Z3, Z4 și multe SUV-uri) a fost foarte folositoare pentru dezvoltarea activității industriale BMW din Mexic.

Adaugă un comentariu