Scenariu despre viitorul domeniului auto prin asimilarea filosofiei gadget, sau Citroën la CES 2022.

Eveniment de notorietate mondială dedicate tehnologiei avansate din viața noastră, CES (Consumer Electronic Show) nu eludează perspectivele domeniului auto. Două propuneri inovatoare de la Citroën sugerează că automobilul va trece în curând prin profunde transformări conceptuale. Deja se vorbește mai mult de „mobilitate' decât de „automobil' – ați remarcat asta?

În centrul experienței Stellantis din cadrul Consumer Electronic Show (CES), desfășurat în intervalul 5-8 Ianuarie 2022 la Las Vegas, producătorul Citroën prezintă două inovații remarcabile, reflectând viziunea sa asupra mobilității prezente și viitoare: Citroën Skate și Citroën Ami.

Citroën prezintă Skate este o componentă esențială a unui concept îndrăzneț de mobilitate autonomă și cu caracter share-ware, numit Citroën Autonomous Mobility Vision. Ansamblul acestuia integrează o platformă tehnologică autonomă, Citroën Skate (rulând pe sfere) destinată unei game de servicii și utilizări solicitate de parteneri (autorități locale, companii de servicii). Skate-urile transportă utilizatorii dintr-un punct în altul al orașului în condițiile specifice oferite de (aproximativ orice fel de) suprastructură montată pe platforma funcțională. În cazul său, nu mai vorbim neapărat de conducerea vehiculului, ci, mai degrabă, de butonarea și rularea unui program de deplasare.

Miniautomobilul urban Citroën Ami atrage, de asemenea, atenția vizitatorilor de la CES 2022 în versiunea My Ami Pop, cu un stil sportiv și amuzant. Accesibil, electric, ultra-compact și agil, Ami răspunde noilor nevoi de micromobilitate și completează gama Citroën de vehicule electrice pentru persoane fizice și profesioniști.

Mobilitatea urbană se schimbă. Pentru a-și reduce amprenta de carbon, marile orașe restricționează accesul celor mai poluante vehicule. Acest lucru impune crearea unor soluții de mobilitate durabilă, adaptate nevoilor utilizatorilor, care caută vehicule mai ecologice, mai sigure și mai accesibile.

Din punctul de vedere al mărcii Citroën, mobilitatea viitorului  ar trebui să fie ecologică, în regim sharing, autonomă și conectată. Conceptul Citroën Autonomous Mobility Vision întruchipează perfect această filosofie, oferind utilizatorilor un transport personalizat, cu experiențele și serviciile asociate. Cu Citroën, utilizatorii nu mai trebuie să se concentreze asupra condusului; aceștia beneficiază în schimb de timp liber și se bucură de experiența lor de călătorie.

Ami este parte integrantă a strategiei de electrificare a mărcii Citroën. A devenit o nișă pe piața micromobilității prin crearea unui nou segment, cvadriciclul electric cu două locuri, ultra-compact, accesibil (în materie de vârstă și preț) și sigur. Este o alternativă la vehiculele cu două roți și transportul public. Ami oferă o multitudine de utilizări și poate fi partajat în cadrul familiei, atunci când adolescenții sunt de acord să îl împrumute părinților.

„Deplasarea face parte din viața noastră socială și profesională, în măsura în care întregul nostru mediu este structurat pe baza transportului. Este vital să anticipăm nevoile de mobilitate de mâine. Ca atare, mobilitatea electrică și mobilitatea autonomă sunt esențiale pentru gândirea și progresele noastre tehnologice. Noul concept Citroën Autonomous Mobility Vision ar putea redefini cadrul deplasărilor urbane, acestea devenind partajate, electrice, autonome și conectate. În ceea ce privește Ami, acest fenomen al mobilității electrice a sedus deja peste 14.000 de consumatori din Europa de la lansarea sa la jumătatea anului 2020 și a creat un nou segment, între mașinile cu două roți și autovehicule. Ami răspunde noilor nevoi și satisface o nouă generație de clienți aflați în căutarea mobilității și libertății individuale, în special adolescenții și tinerii adulții.'  – Vincent Cobée, Director General al mărcii Citroën.

Adaugă un comentariu

Articole similare