Singura utopie materializată este Pagani Utopia! Nu s-au comunicat performanțe, dar cine ar îndrăzni să „încingă” o asemenea capodoperă?

Ca niciodată până acum în istoria mărcii, Pagani Utopia iese la înaintare cu un design neoclasic de lux, lăsând deoparte tratările din ce în ce mai hightech și mai futuriste cu care ne-am obișnuit de la precedentele variante ale acestor supersportive dotate cu motorizări V12 Mercedes-AMG amplasate longitudinal-central.

Teoretic, luând în considerație fazele evolutive de referință ale supersportivelor produse de Horacio Pagani, aici avem de-a face cu C10 – un fel de a treia generație, preluând succesiunea seriilor C8 și C9. În realitate, configurația și proporțiile mașinii au variat doar sensibil de la o „generație' la alta, iar schimbările tehnice semnificative nu au fost întotdeauna relevant evidențiate prin înfățișarea automobilului. Pentru prima oară în cele trei decenii de activitate a mărcii, Pagani Utopia insistă să comunice și printr-o nouă viziune a designului că are ceva deosebit de arătat în plan tehnic.

După ce Pagani a forțat limitele tehnologiei aplicate în domeniul auto cu precedentele sale modele, Pagani Utopia/C10 propune altceva. În cazul său, tehnologia avansată este pusă în slujba unor concepte clasice ale sportivității. Unul dintre acestea mizează pe simplitate pentru a favoriza fiabilitatea și interacțiunea directă om-mașină. În sensul menționat notăm că Pagani Utopia are o cutie de viteze manuală cu 7 trepte produsă de Xtrac. Nu există hibridizare, nu există baterii care să îngreuneze mașina.

Pentru construcția structurii autoportante de tip monococă s-a recurs la cel mai avansat material compozit cu fibre de carbon armate, plus elemente fabricate din aliaje speciale Carbo-Titanium și Carbo Triax. Rigiditatea excepțională cunoscută de la generația C9 atinge astfel cote superioare cu până la 38% în cazul noului C10, masa proprie a vehiculului fiind de numai 1280 kg.

Pe capacele celor două chiulase ale motorului scrie caligrafic Pagani, dar furnizorui acestuia rămâne Mercedes-AMG. Acum, propulsorul V12 biturbo de 6,0 litri a ajuns să furnizeze 864 CP, punând la bătaie un cuplu maxim de 1100 Nm. Pe lângă prestațiile de nivel de top, aces motor se conformează și draconicelor norme antipoluare specifice Californiei – pentru că, desigur, destui dintre clienții lui Pagani locuiesc pe colo.

Toate acestea sunt ambalate într-un design neoclasic-luxos – premieră absolută pentru marca italiană. Exteriorul arată ca și cum Pagani ar fi creat un fantastic „prequel' în stilul anilor 30-40 pentru C8 și C9. Înăuntru, pielea bicoloră, metalul lustruit, indicatoarele analogice multe la număr și sculpturalul schimbător de viteze aduc o tușă estetică antelebilcă furmos armonzată cu prezența LED-urilor ambientale și a ecranului de pe tabloul de bord. Încheiem cu felicitări suplimentare pentru designerul de interior care s-a abținut să trântească vreun mare touchscreen pe consola centrală. Fabulos interior, parcă rupt din romanele lui Jules Verne! Mai prozaic, unii vor considera că Pagani Utopia se inspiră din ceea ce a făcut Bugatti în trecutul apropiat – oricum, nu vedem ceva rău în asta.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare