Studiu – Încrederea românilor în marca Volkswagen scade

Atelierul de cercetare de piață D&D Research a investigat efectul scandalului Dieselgate asupra percepției românilor cu privire la brandul Volkswagen. Cercetătorii au pornit de la un set de date culese în 2013 despre mărcile Volkswagen, Dacia și Ford și au măsurat la începutul lunii octombrie 2015 câteva dimensiuni cheie care țin de relația consumatorului cu marca respectivă.

Pentru ca analiza să fie cât mai corectă, cercetătorii au mers doar la cei care în 2015 conduc aceeași mașină ca acum doi ani.

Iată ce a reieșit în urma studiului:

– Posesorii de Volkswagen care mai au încredere în promisiunile acestui brand a scăzut cu 8 puncte procentuale. În cazul Ford și Dacia numărul posesorilor a crescut cu 21 pp, respectiv 29 pp.

– Posesorii de Volkswagen care consideră că brandul pe care îl au comunică corect cu consumatorii a scăzut cu 11 puncte procentuale. Dacia crește de la 47% la 81%, iar Ford de la 55% la 77%.

– Posesorii de Volkswagen care consideră că brandul are o conduită caracterizată de onestitate s-a redus de la 73% la 55%. Dacia crește de la 52% la 83%, iar Ford de la 66% la 79%.

Sondajul a fost realizat online și prin telefon în două valuri, în anii 2013 și 2015, pe eșantioane de 1.043, respectiv 770 persoane și are o eroare maximă admisă a datelor de plus/minus 3.5%, la un grad de încredere de 95%. Datele pentru al doilea val au fost culese în perioada 30 Septembrie – 07 Octombrie 2015.

Via | D&D

Adaugă un comentariu