Studiu: Constructorii care investesc în revoluționarea industriei auto au de pierdut

Potrivit studiului PwC „Automotive trends 2019′, majoritatea producătorilor auto care au investit în revoluționarea mașinilor sunt dezamăgiți de câștiguri. Autorii cercetării se așteaptă la o reducere drastică a cheltuielilor în următorii ani, dar și la înjumătățirea forței de muncă în industria auto.

Industria auto a cheltuit în ultimii ani miliarde de euro pe cercetarea și dezvoltarea de mașini conectate, autonome sau electrice, însă investițiile s-au dovedit a fi dezamăgitoare. Aceasta este principala observație a studiului global realizat de PwC, furnizor internațional de servicii în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri.

 

Citeşte şi:

Șofer de autobuz, lăsat fără permis pentru că a evitat un accident: „Ce lege am încălcat?!’

Noul Cod Rutier: iată pentru ce mii de şoferi riscă acum amenzi uriaşe

 

Mașinile conectate sunt deja omniprezente, mașinile electrice câștigă în popularitate, dar vehiculele autonome și cele partajate sunt în continuare un pariu futurist. Majoritatea producătorilor care și-au bazat strategiile pe o schimbare revoluționară și au investit miliarde de dolari în ultimii zece ani au fost dezamăgiți de câștiguri, chiar și atunci când așteptările lor erau conservatoare. Pentru următorii zece ani, este imposibil de prezis ce tipuri de vehicule vor domina piața. De aceea, companiile nu trebuie să renunțe la strategiile pe termen lung pentru CASE, ci să le tempereze cu realism pe termen scurt, mai ales că presiunile vin în prezent din necesitatea automatizării și robotizării proceselor‘, a declarat Daniel Anghel, Liderul Serviciilor pentru Industria Automotive în cadrul PwC România.

Realizatorii studiului susțin că producătorii auto vor fi obligați să-și reducă dramatic costurile în următorii 10 ani, deoarece proiectarea și dezvoltarea de autoturisme „complet noi’ are un efect negativ asupra profitului.

Reprezentanții PwC estimează că forța de muncă din industria auto globală se va înjumătăți până în 2030, pe măsură ce rolul roboticii și al automatizărilor în uzine va crește masiv.

Mai mult decât atât, autorii cercetării prevăd și o înjumătățire numărului de producători auto la nivel global, tot din rațiuni economice.

Adaugă un comentariu