Studiu: Istoricul de daune al mașinilor second arată minim 3 daune per mașină

În România încă se vând mașini cu daune majore, întrucât majoritatea românilor se limitează la verificarea kilometrajului și dacă acesta se confirmă nu trec mai departe la verificări tehnice sau de daunalitate.

Citește și:

Metodă uluitoare de furt! Hoții folosesc o sticlă goală de plastic

O companie misterioasă vrea să angajeze 2000 de oameni și cere ajutor statului pentru deschiderea unei fabrici auto! Ce șanse are?

Din această cauză, vânzarea unei mașini cu o daună majoră ascunsă dar cu kilometri reali se poate face relativ repede și fără prea mari bătăi de cap.

Din totalul mașinilor verificate de realizatorii studiului în primele 8 luni din 2019 pentru aflarea istoricului de daune, procentul de autoturisme cu cel puțin o daună ascunsă se menține în continuare ridicat, la 60%.

Potrivit unui raport s-a constatat că valoarea medie de reparație a mașinilor cu daune a fost de 6.600 euro, iar rata de daunalitate a fost de 3,19 per mașină.

De asemenea, din totalul autoturismelor pentru care s-a verificat istoricul de daune în aceeași perioadă, 18% au avut daune majore a căror valoare de reparație a fost de peste 10.000 euro.

Iată câteva exemple de mașini cu cele mai grave daune și cum arată noul raport de daune:

1. BMW X5 3.0D fabricat în 2008, considerat dauna totală, întrucât în anul 2014 devizul de reparație a depășit 22.000 euro.

2. BMW X1 Xdrive fabricat în 2018, care a fost cel mai probabil daună totală în 2018 având o estimare de reparație de 195.000 lei (circa 41.000 euro).

3. Audi A8 quattro 3.0 TDI fabricat în 2010, care a fost cel mai probabil daună totală în 2015 cu o estimare de reparație de 215.000 lei (45.200 euro).

Se recomandă verificarea mașinilor rulate înainte de cumpărare pentru că în spatele unei mașini impecabile se poate ascunde o fostă daună totală sau o mașină care a avut daune majore. De multe ori aceste mașini au kilometri reali și cumpărătorii odată trecând de acest filtru nu mai merg mai departe cu verificările.

Pentru că nu putem avea pretenții de la o mașină second-hand să fie ca nouă, anumite probleme sunt acceptabile și ar trebui incluse la uzura normală a mașinii.

Spre exemplu, dacă avem o aripă vopsită sau înlocuită, o bară revopsită, un parbriz schimbat, sunt chestiuni acceptabile, atât timp cât reparațiile sunt de calitate, iar achiziția se face la un preț corect. Însă dacă am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stâlpii, pragurile, structura de rezistență, airbag-urile etc., mai bine căutăm altă mașină.

Sursa: InspectorAuto.ro

Adaugă un comentariu