Sunt automobile 4×4 nipone cu care poți călători oriunde. Toyota Land Cruiser călătorește și în timp – prin design, mai ales.

Cariera unei noi generații Toyota Land Cruiser tocmai a luat startul și asta în condiții excelente de impact al imaginii. Referință a clasei 4×4 full-size de-a lungul generațiilor lansate timp de 72 de ani, Toyota Land Cruiser face și acum foarte bine treaba la care au excelat predecesorii săi: pornește pe căi nebătătorite – la sensul figurat al termenilor, deocamdată. În curând vor veni și demonstrațiile de offroad, suntem convinși.

Noua generație Toyota Land Cruiser iese în evidență printr-o abordare conceptuală inedită: partea sa tehnică avansată a fost îmbrăcată într-o careoserie cu referințe stilistice retro marcante. Care să fie mesajul? Renunțarea la un design evolutiv, sincronizat la tendințele actuale, cu unul care se detașează de acestea pentru a materializa esența de pesonalitate a seriei Land Cruiser într-o manieră atemporală denotă încredere totală în soliditatea valorii sale tradiționale. Simplificând, unii vor spune că este folosit trucul retrodesignului pentru activarea unor percepții recurente și înlesnirea focus-ului vizual pe oferta Toyota. Chiar și privind lucrurile astfel, să nu uităm că totul este posibil și în retrodesign, de la succesul unor Jaguar XK8 și Fiat 500, până la eșecul trist al unor Chrysler PT Cruiser sau Chevrolet HHR.

Cât despre șasiul robust clasic de tip „ladder frame' aflat sub caroseria noii Toyota Land Cruiser, acesta poartă indicativul TNGA-F și a fost preluat de la seria 2024 Lexus GX. Rigiditatea torsională a mașinii este superioară cu 30% față de a fostei generații. Dacă tot am spus „GX', precizările de gabarit devin, mai degrabă o formalitate. Adică vorbim despre o lungime de 4920 mm, o lățime de 1980 mm, o înălțime de 1870 mm și un ampatament de 2850 mm. Pont tehnic: prezența unei structuri de tip șasiu rigid complet separat de caroserie ar putea înlesni în viitor electrificarea seriei Toyota Land Cruiser.

Nu numai imaginea istorică va fi readusă la viață de versiunea Toyota Land Cruiser 250 Series (aflată la baza ofertei pe linia dinastiei Light Duty), ci și trimiterea cuvintelor președintelui Akio Toyoda: „Land Cruiser trebuie să redevină o mașină care contribuie la îmbunătățirea vieții oamenilor și comunităților locale, așa că varianta Light Duty a fost definită într-o configurație menită să atragă căutările clienților'.

La bord, tehnologia digitală este omniprezentă, dar prezentarea sa nu insistă pe o ambianță high-tech, ci pe funcționalitatea și tușa de masivitate a genului „military rated'. Habitaclul va putea fi configurat cu 5 sau 7 locuri. Debutul comercial va fi marcat de ediția specială Land Cruiser First Edition. Aproximativ 3000 de exemplare sunt dedicate pieței europene. Printre dotările specific acestora se numără farurile rotunde și caroseria în două nuanțe Sand/Smoky Blue.

Deocamdată a fost anunțată o singură motorizare dedicată Europei. Este vorba despre un turbodiesel deja cunoscut, cu patru cilindri în lindie și cilindree de 2,8 litri, capabil să furnizeze 204 CP. La nivelul transmisiei, întâlnim o nouă cutie de viteze automată cu 8 trepte. Toyota Land Cruiser va face obiectul unei electrificări discrete, de tip mild-hybrid, începând din 2025.

Adaugă un comentariu