Supraacciza la carburanți ar putea fi eliminată

Supraacciza la carburanți introdusă în toamna anului trecut ar putea fi eliminată, anunță Ministrul Finanțelor.

De la 1 ianuarie 2019, benzina trebuie să conțină minim 8% biocarburant

Această posibilitate este discutată în prezent în minister, însă este luată în considerare doar dacă societățile care vând carburanți vor oferi asigurări că diferența va ajunge în buzunarele populației. Practic, în cazul în care această supraacciză va fi eliminată, prețul carburanților nu va fi redus efectiv decât dacă firmele care vând carburant vor reduce prețul în consecință. Altfel, aceasta doar va aduce profit pentru acele companii.

De ce e mai bine să faci plinul, decât să alimentezi de 4-5 ori?

Prima supraacciză la carburanți a fost introdusă în 2014 și avea o valoare de 50 de bani pe litru. A fost eliminată la 1 ianuarie 2017, ceea ce a dus la reducerea prețului benzinei și al motorinei la acea vreme. Între timp, statul român a colectat aproximativ 8.46 miliarde de lei, ceea ce înseamnă aproape două milioane de euro. Banii respectivi trebuiau să meargă la construcția de autostrăzi, însă au fost trimiși în alte direcții la buget.

Actuala supraacciză a fost introdusă în a doua parte a anului 2017, în două faze. Ambele au dus la scumpirea carburanților. La rândul ei, această scumpire a crescut și prețul produselor de bază și al altor servicii, deoarece transporturile se bazează în principal pe motorină.

Țara cu cea mai scumpă benzină: 7 dolari litrul

Rămâne de văzut dacă Ministerul Finanțelor va concluziona că este o idee bună să elimine respectiva acciză și dacă prețurile carburanților vor scade în consecința acestei măsuri. România are unul dintre cele mai mici prețuri pe litru la carburanți din Europa, arată o analiză ADAC. Însă, comparația a fost făcută doar cu alte 20 de țări din Europa, nu și cu Bulgaria, care poate oferi ocazional prețuri mai mici pentru benzină și motorină.

De ce nu se ieftinește benzina? Motiv incredibil!

Legislația europeană și normele de siguranță aplicate la vamă nu le permit șoferilor să transporte mai mult de zece litri de carburant în canistre în mașină. Unele țări permit trecerea frontierei cu o canistră care ține până la 20 de litri, dar această idee nu este recomandabilă din cauza riscurilor pe care le aduce transportul unei canistre cu o substanță inflamabilă în portbagaj.

Diesel sau benzină – eterna decizie

În timp ce un rezervor de carburant este poziționat într-o poziție sigură în caz de accident, o canistră cu 20 de litri de benzină în portbagaj poate fi un pericol real în eventualitatea unui impact. Motorina nu se aprinde la foc deschis, dar restricțiile pentru transportul trans-frontalier carburant se aplică și la acest sortiment.

5 probleme ale maşinii cu care te poți confrunta vara

Adaugă un comentariu