Tata Nano – Invazia indiana

Indienii de la Tata promit europenilor o masina cu adevarat populara.

Pentru a putea vinde Nano pe piata europeana, indienii de la Tata i-au adus imbunatatiri semnificative pentru cresterea confortului, dar si pentru indeplinirea standardelor stricte de siguranta si de mediu din Europa.

Astfel, versiunea europeana a lui Tata Nano promite sa nu fie un scuter pe patru roti cu caroserie de carton (asa cum te-ai astepta de la o masina atat de ieftina). Prezentat la Salonul Auto de la Geneva, Tata Nano Europa are o caroserie din otel, cu zone de deformare programata, si va dispune de airbag-uri, ABS si ESP. Confortul nu este uitat, Nano dispunand de servodirectie electrica, un sistem infotainment modern si interior din piele.

In ciuda dimensiunilor, micutul indian are spatiu suficient pentru patru persoane. Cu o lungime de 3,29 m, versiunea europeana a lui Nano este cu 20 cm mai scurta decat un Matiz, in schimb atat latimea cat si inaltimea sunt cu 10 cm mai mari. Spatiul este folosit eficient si prin amplasarea rotilor de 15 inci foarte aproape de extremitatile caroseriei (ampatamentul este de 2,28 metri), in timp ce accesul pasagerilor in spate este favorizat de configuratia cu patru portiere.

Dimensiunile exterioare sunt mici, dar spatiul interior este folosit eficient. In interior, surprind scaunele din piele si finisajul corect al plansei de bord. Tata Nano ataca segmentul de piata lasat liber de Daewoo Tico.

Portbagajul lui Nano este in partea din fata, iar motorul este, ca si la Smart, amplasat in partea din spate. Spre deosebire de Smart insa, hayonul este fix neputand fi deschis.

Motor ecologic si siguranta decenta
Motorizarea modelului indian este asigurata de un motor cu doi cilindri si 624 cmc si 33 CP. Pentru versiunea europeana, indienii de la Tata promit un motor „sportiv“ cu bloc de aluminiu si trei cilindri, cu injectie multipunct de benzina. Cuplul motor este transmis rotilor din spate prin intermediul unei transmisii automate cu cinci rapoarte. Nivelul emisiilor de bioxid de carbon, sub 100 g/km, este unul dintre cele mai mici din clasa.

Daca modelul indian costa in jur de 2.000 de euro, versiunea europeana se estimeaza ca va costa de patru ori mai mult, foarte apropiat de pretul unui Logan.