Tematica sportivă revine în atenția celor de la Subaru. Sportivitate prietenoasă cu mediul, de data asta.

Vizitând standul Subaru din cadrul Salonului Auto de la Tokyo, nu ai cum să ratezi mesajul referitor la faptele glorioase din motorsport ale mărcii și la aspirațiile sale către noi „fapte de vitejie' pentru viitorul mai mult sau mai puțin apropiat. Iar electricitatea va juca un rol esențial în viitorul lui Subaru.

În mod tradițional, Salonul Auto de la Tokyo are un caracter extrem, putând fi considerat mai aproape de genul unor evenimente precum salonul axat pe tuning și modificări de la Essen sau evenimentul american SEMA (Specialty Equipment Market Association). Japonezii nu se dezmint nici în 2022, majoritatea exponatelor de la Tokyo făcând trimitere la performanțele de top. De remarcat: în timp ce în Europa și în SUA producătorii auto se străduiesc să-l transforme pe conducător în legumă, insistând pe sisteme de asistare și deplasare autonomă, la Tokyo e altfel! Acum să vedem cu ce a venit Subaru la Tokyo.

Conceptul Subaru STI E-RA are o înfățișare care duce cu gândul la competițiile GT. Totuși, despre el nu s-a comunicat că ar viza o participare competițională. Deocamdată, Subaru STI E-RA își propune să studieze utilizarea propulsiei electrice pentru obținerea unor înalte performanțe. Japonezii au menționat că viitoarele teste cu STI E-RA vor include (probabil în 2023) obținerea unui timp mai scurt de 6 minute și 40 de secunde pe turul de circuit la Nurburgring. De altfel, indicativul E-RA vine de la Electric Record Attempt.

Subaru STI E-RA dispune de patru motoare electrice, puterea totală pe care mizează mașina fiind de 1088 CP. În aceste condiții, bateria litiu-ion acutală, de 60 kWh (mai potrivită cu necesitățile unei mașini electrice de mare serie), nu promite cine știe ce autonomie sau performanțe. Pe de altă parte, să nu uităm că Subaru și Toyota mai coleborează la unele teme și că Toyota a avansat mult în direcția bateriilor superioare, de tip Solid State.

De altfel, cam toate mașinile expuse la standul Subaru purtau indicativul STI și aveau o amprentă sportivă a designului. Pe acest fond, conceptul Subaru Solterra STI a ieșit în evidență datorită interesului ridicat de care deja se bucură seria SUV-urilor compacte Solterra (echivalente tehnic cu Toyota bZ4X). Mai puțin amuzant: cei de la Subaru nu au făcut nicio precizare referitoare la specificațiile lui Solterra STI sau la eventualele intenții de perspectivă legate de spectaculosul concept.

taguri
Adaugă un comentariu