Testarea în condiții extreme a viitorului Porsche Macan continuă, dată fiind importanța sa pentru viitorul mărcii. Lansarea e aproape!

Lansarea noii generații Porsche Macan se apropie și, chiar dacă soluțiile tehnice și calibrarea lor a fost în mare parte finalizată, testarea exemplarelor de preserie continuă fără menajamente. Premierele tehnice remarcabile pe care noul Porsche Macan electric le va aduce în segmentul său trebuie să-și țină promisiunile pe deplin.

Vorbim aici despre primul model Porsche construit pe noua platformă Premium Platform Electric (PPE), SUV-ul reprezentând un proiect total nou pentru istoria seriei. Porsche acordă o mare importanță testării în condiții de exploatare reală și extremă cu prototipuri camuflate. Pe de altă parte, simulările în realitatea virtuală și optimizările în tunelul aerodinamic au avut un rol important, ținând cont că s-a dorit materializarea unui nou Porsche Macan nu doar mai sportiv, ci și mai eficient.

Noile elemente PAA (Porsche Active Aerodynamics) vor conta notabil în bilanțul energetic al mașinii. În timpul unei croaziere rapide la drum lung, Macan își condigurează automat linia aerodinamică ideală. Spoilerul spate se deplasează în poziția eco, clapele de aer se închid și nivelul șasiului se coboară. În această situație,  a fost măsurat un coeficient de rezistență la înaintare de 0,25 (al generației anterioare era de 0,35). Autonomiile conforme normelor WLTP vor fi mai mari de 500 km, pentru toate variantele.

Motoarele electrice ale noului Porsche Macan își primesc energia de la o baterie litiu-ion, amplasată sub caroserie, cu o capacitate brută de 100 kWh, din care până la 95 kWh pot fi utilizați în mod activ. Arhitectura tehnică axată pe tensiunea de 800 V a platformei PPE permite încărcarea o rapidă deosebit de performantă. “Există standarde de încărcare diferite pe principalele noastre piețe. Prin urmare, un obiectiv major al testelor a fost verificarea acestor condiții-cadru în diferite locații cu prototipurile noastre și adaptarea tehnologiei, acolo unde a fost necesar. Încărcarea trebuie pur și simplu să funcționeze, oriunde și oricând”, spune specialistul Kerner. Puterea pe care Porsche Macan o poate absorbi la stațiile de încărcare de 800 V este de până la 270 kW. Nivelul de încărcare al bateriei poate să treacă de la 10% la 80% în mai puțin de 22 de minute la stațiile de încărcare de 400 V. Un comutator de înaltă tensiune aflat în baterie permite încărcarea prin împărțirea efectivă a bateriei în două baterii, fiecare cu o tensiune nominală de 400 V. Acest lucru permite o încărcare eficientă, fără un amplificator HV suplimentar, la o putere de până la 150 kW. Încărcarea în curent alternativ este posibilă cu până la 11 kW.

Pentru a testa interacțiunea tuturor componentelor active ale sistemului de conducere în condiții climatice și situaționale extreme, mașinile de testare sunt utilizate în întreaga lume. “Acoperim toate intervalele de temperatură. De la minus 30 de grade Celsius în Scandinavia până la plus 50 de grade Celsius, așa cum am experimentat în Death Valley din California”, continuă Kerner. “Bineînțeles, un SUV trebuie să ruleze pe orice suprafață. De aceea, îl testăm nu numai pe șosea, ci și în off-road – pe pietriș, zăpadă și gheață.” Tracțiunea integrală, favorizând puntea spate, a modelelor Macan complet electrice este întotdeauna în elementul său, din acest punct de vedere.

Porsche Macan utilizează exclusiv cea mai recentă generație de motoare sincrone cu excitație permanentă, PSM, amplasate pe punțile față și spate. Acestea asigură o putere maximă de peste 450 kW, oferă o eficiență excelentă și permit o transmitere optimă si constantă a forței notrice. Sistemul Porsche Traction Management, controlat electronic, gestionează aproape în timp real distribuția cuplului de peste 1.000 Nm cu Launch Control din modelul de top. Pentru a oferi spectrul larg între performanțele ridicate și confortul pentru care Porsche Macan este cunoscut, inginerii au implementat un sistem Porsche Active Suspension Management, cu amortizare pneumatice cu două supape, compensarea transversală a sarcinii pe puntea din spate și, pentru prima dată, direcție pe puntea spate cu un unghi de virare de până la cinci grade.

taguri
Adaugă un comentariu