Ți-ar păcea să conduci un Cielo? Niciodată să nu spui „niciodată”, pentru că acum e vorba de un Maserati, nu de un Daewoo.

Maserati MC20 Cielo ne arată cum s-a pregătit marca din Bologna pentru sezonul estival 2022. Cerul de vară va completa ambianța interiorului mașinii, deoarece pavilionul fix a fost eliminat. Cel amovibil de care dispune mașina aduce câteva inovații impresionante.

Maserati MC20 reprezintă marca în segmentul sportivelor cu motor amplasat central, o nișă cu caracter extrem a spectrului automobilelor de stradă. Acest gen de vehicule se exprimă cel mai bine pe circuite, dar cei de la Maserati au dezvoltat o idee și pentru oferirea unei satisfacții aparte pe stradă, la viteze la care coafura rezistă: un Maserati MC20 cu caroserie deschisă, mai degrabă în gen targa decât roadster. Ei au numit noua versiune Maserati MC20 Cielo.

Pavilionul său amovibil dispune de acționare total automată, putând fi instalat sau retras în numai 12 s. Și nu e vorba de un pavilion textil, care să ilustreze tradiția îndelungată roadsterelor (așa cum preferă să facă și acum unele mărci germane premium), ci de unul fabricat din sticlă inteligentă. Materialul acesta integrează așa-numita tehnologie PDLC (Polymer-Dispersed Liquid Crystal), care asigură opacizarea sau trecerea la transparență instantanee la apăsarea unui buton de pe touchscreen-ul de la bord.

De obicei, modificările necesare transformării unei caroserii de tip coupe într-una decapotabilă presupun o creștere notabilă a masei – consecință a adăugării unor ranforsări menite să păstreze rigiditatea de ansamblu a mașinii ăn condițiile dispariției pavilionului rigid. Specialiștii de la Maserati au reușit să limiteze suplimentul de masa astfel apărut la numai 65 kg. Deci, e ca și cum o a treia persoană ar lua loc la bordul mașinii care are numai două scaune – sarcină suplimentară aproape irelevantă atunci când propulsia îți este asigurată de o motorizare V6 Nettuno de 630 CP.

Adaugă un comentariu