UPDATE: Toyota Auris facelift prezentat la Geneva: îmbunătățiri de natură estetică și un nou motor turbo de 1,2 litri

UPDATE: Alături de noua unitate turbo pe benzină, Auris facelift a primit și două motorizări noi diesel. Vorbim despre propulsorul D-4D de 1,6 litri capabil să ofere 112 CP care promite un consum mediu mixt de 4,1 litri la sută. Mai mult decât atât, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 10,5 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 190 km/h.

Cea de-a doua unitate diesel cu care Auris facelift se laudă este cea de 1,4 litri D-4D. Aceasta respectă normele de poluare Euro 6 și promite să ofere 90 CP și 205 Nm. În aceste condiții, consumul de carburant a scăzut cu 3,4%, iar emisiile de CO2 se vor apropia de 89 de grame per kilometru.

———-

Auris, modelul de clasă compactă a constructorului japonez Toyota, a trecut printr-o actulizare menită să-l facă mai competititiv în lupta cu rivalii Volkswagen Golf sau Ford Focus. Astfel, aceasta a primit un nou motor turbo de mică cilindree – primul dintr-o serie de 14 unități programate să debuteze în perioada următoare.

Noul propulsor are o cilindree de 1,2 litri și este alimentat prin injecție directă. Acesta dezvoltă o putere de 115 CP și 185 Nm – cuplul fiind constant între 1.500 și 4.000 rpm.

Instalat sub capota lui Auris, acest motor imprimă o accelerație de la 0 la 100 km/h îmn 10,2 secunde și o viteză maximă de 200 km/h. Și valorile de consum sunt impresionante, constructorul japonez declarând un consum mixt de 4,7 l/100 km.

Toyota Auris (1)

Mulțumită unui sistem inteligent de distribuție variabilă, noua motorizare de 1,2 litri poate funcționa atât în ciclul Otto cât și Atkinson. Cel din urmă este activat doar în condiții de sarcină redusă, ținând supapa de admisie deschisă într-un interval mai lung, scurtând astfel timpul de compresie. Astfel, randamentul motorului este crescut, pentru că presiunea din cilindru este mai mică iar clapeta de admisie poate fi deschisă mai mult.

Versiunea restilizată a Toyotei Auris a fost prezentată astăzi în cadrul Salonului Auto de la Geneva, având un design adus în rând cu celelalte modele ale mărcii, plus alte modificări de natură tehnică menită să scoată tot ce e mai bun din noul motor turbo de 1,2 litri.

via carscoops

Adaugă un comentariu